Nabijecka z DX, aneb zahada cinskeho hlavolamu

Rollfree rollfree@volny.cz
Středa Únor 24 00:10:59 CET 2010

Prekvapilo (neprijemne) me na ni par veci:

- Zelena LED se pry rozsviti po dosazeni 4.2V. Ale to u Li-XXX nic
  neznamena, dosazeni nabijeciho napeti neznamena konec nabijeni.
  Konec je treba detekovat poklesem nabijeciho proudu pod nejakou
  minimalni hodnotu.
- Nabijeci napeti je 4.2V (dokonce jeste kousek vys), coz ale pro LiIon
  neni to prave. Asi to po omezeny pocet cyklu snesou, ale maji-li mit
  baterky nejakou zivotnost, tak by to chtelo spis 4.1V. Napr. znackove
  mobily nabijeji LiIon zasadne na 4.1V, az LiPol nabijeji na 4.2V.
  (ano, vim, ze jedna ze zakladnich 2 LiIon technologii povoluje 4.2V,
  ale i tady je pri nabijeni na 4.1V vyrazne vyssi zivotnost).

To osetreni opacne vlozenych clanku (jehoz schema jste zde daval)
se mi zda na jinak asi dost okatovany vyrobek docela nadstandard.

rollfree