Zivotnost spickoveho zdroja

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Únor 22 17:45:00 CET 2010

> Kdyby se ty spickova mala toroidni traficka delaly v milionovych seriich
> tak budou mozna levnejsi nez ten standby zdroj a je to na porad.

No, mozno by lacnejsie neboli.

Cena vyrobku je dana 1. mnozstvom materialu, 2. mnozstvom roboty.

1. v tych toroidoch je proste privela materialu. V spinanych zdrojoch je predovsetkym vzduch, potom dlho dlho nic, potom lacny plast, potom papier (to akoze plosak), potom dlho nic, potom trosicka feritu a medi, potom malilinkato kremika a tot vsjo.

2. ten toroid sa jednoducho blbo vinie, ma blby tvar, zle sa s nim manipuluje atd. Mozno sa da vinut aj strojovo, ale ten stroj bude o rad zlozitejsi (citaj: drahsi, zlozitejsi na obsluhu a udrzbu ard.) nez na vinutie klasickej cievky do deleneho jadra.

Vyrabat nieco vo velkych ob jemoch nie je univerzalne zlacnovadlo, ako sa casto veri. Tych faktorov co na to mozu vplyvat je privela. Mnohym vyrobkom sa cena saturuje uz pri relativne malych mnozstvach.

wek