solarni dobijecka

J.Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Neděle Únor 21 21:14:47 CET 2010

Za tu cenu, proc ne. Nekdy se to proste muze hodit. Jezdim na skautsky tabor a tam bych v lete videl vyuziti. Alespon clovek nemusi chodit vecer dobijet do hospody. I kdyz tam se dobiji i jine baterky :-))
Za tu cenu jako nouzovka taky proc ne. Ten solar je ale takovy opravdu nic moc. Conrad / v cechach dnes FKT prodaval slusnejsi panel (slo to tu asi pred rokem nebo dvema ?) a v te kombinaci taky proc ne.
Jindra Polivka

  ----- Původní zpráva -----
  Od: Vláďa Anděl
  Komu: konfera
  Odesláno: 21. února 2010 16:26
  Předmět: solarni dobijecka

  tak jsem si koupil u chobota tenhle bazmek
  http://www.gme.cz/cz/mw-sbc03a-p751-488.html
  - no nekupte to když tam je za ty peníze lion baterka, solární články a ještě měnič :-))
  pochopitelně hned jsem to rozebral.
  http://vaelektronik.cz/fotky/vsechno.jpg
  http://vaelektronik.cz/fotky/baterky.jpg
  http://vaelektronik.cz/fotky/solar.jpg
  http://vaelektronik.cz/fotky/menic.jpg (tady jsem trochu zvednul kontrast a ostrost nápisů na broukách)
  Překvapilo mě, že měnič je poměrně složitý.
  Ty dva panýlky jsou zapojené paralelně. Podle popisu by měl mít snad každý 5,5V 140mA? Není sluníčko - nemohu vyzkoušet. Podle popisu to tu baterku 1200 mAh (ve skutečnosti je tam 1000 mAh) má nabít za 10-12 hodin. Takže každý ten panýlek dává tak 70 mA?

  Není mi jasné jak je dělaný ten solární panýlek. Vypadá to že aktivní jsou jen proužky a víc jak polovinu místa zabírají mezery mezi nima. Celý panýlek je na tišťáku, nejspíš tam ty proužky naletovali a pak zalili průhledným sajrajtem. Myslel jsem že se tyhle články dělají pouze napařováním vrstev přímo na sklo - holt v Číně se to asi dělá jinak ...

  Anděl