neintegrovane hodiny - casova zakladna

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Sobota Únor 20 21:30:42 CET 2010

dnes som sa mi vyskytla chvilka na casovu zakladnu mojich releovych
hodin... Trochu som modifikoval stare pocitadlo prevadzkovych hodin a
podarilo sa ziskat casove pulzy pre hodiny:
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hodiny/timebase.jpg
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hodiny/timebase.mov
na videu je trochu pocut aj cvakanie tych jazyckovych kontaktov :-)
Vyzeralo ze oska urobi jednu otacku za 5 sekund, ale meral som len
sluchom. O to viacej som bol nasraty ked som na videu videl 10 pipnuti
za 7 sekund :-)))
Tak som zmeral frekvenciu osciloskopom a dostal bizardnych ca. 278mHz.
Uz som tusil odkial vietor fuka tak som to len tak cvicne predelil
1/3600 (1 pulz za hodinu). Samozrejme ze vyslo 1000. Celkom som bol
nasraty :-)
Takze cesta je schodna, len musim najst motor ktory nie je celociselne
sprevodovany na hodiny ale na nieco z coho sa bude dat ziskat
celociselny nasobok sekund...
b.

vlc to video zvladne, ale keby to neslo prehrat je tam aj video rovno z
fotaku
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hodiny/mvi_0221.mov