Re: perspektiva hybridní technologie

Sobota Únor 20 10:59:10 CET 2010

Zajímavý názor, musím s tím ale souhlasit. Já jsem studoval ještě za komančů slaboproudou elektrotechnologii, tedy hlavně výrobu polovodičů. Asi jediné rozumné uplatnění bych měl tehdy ve VUST nebo v Tesle v Rožnově. Pak jsem nastoupil u dráhy a dali mi (jako vystudovanému technologovi) zpracovat technologický předpis na celkovou opravu elektriky na vagónu. Ta dokumentace byla ještě ve dvou verzích - s elektrickým a s plynovým osvětlením. Fakt nevím, kde tohle vyhrabali. Šéfovi jsem řek že jak něco takového můžu dělat, když jsem to ani neviděl rozebrané a že by to snad měl dělat někdo, kdo o tom něco ví. Řekl mi že jsem přece technolog :-) ať se kouknu do dokumentace, napíšu co by se mělo jak často rozebírat a kontrolovat. Že my něco vytvořit musíme, pak to půjde k připomínkovému řízení do železničních opraven, oni to předělají podle sebe. Pak se to schválí a za rok to bude platit. Měsíc jsem nechápavě chodil od ničeho k ničemu, až mě dali do konstrukce, protože tam zrovna někoho potřebovali. A tam už jsem zůstal, dokud se podnik nerozpadnul.

No máme sice 20 let po revoluci a spousta firem funguje dobře, ale po ukončení školy a nástupu do práce buďte připraven na cokoliv - nebude to takový šok :-))

Můj táta na elektrofakultě učil a vždycky mi říkal, že na té konkrétní specializaci až tak nezáleží. Ať si nedělám násilí a studuju to, co v pohodě udělám. Že se mě pak maximálně budou ptát jestli ten jsem elektrikář, že víc je nebude zajímat. No nevím jak to funguje teď, ale tehdy měl pravdu.

Anděl
  ----- Original Message -----
  From: andrej jancura
  To: HW-news
  Sent: Saturday, February 20, 2010 9:00 AM
  Subject: Re: perspektiva hybridní technologie

  Ahoj,

  v prvom rade sa pozri, ci su nejake firmy, ktore pracu s danou technologiou ponukaju, kolko ich je a ako platia... V Cechach poznam len jednu a na Slovensku to robia len na skole. Taka je tvrda realita. Ak by som sa rozhodoval pre dalsie studium, tak by som dnes volil nasledovne, ako najvacsi highlight programovanie C/C++ pod win, potom radioelektroniku. Ako programator C++ si pracu najdes temer vzdy, na radioelektronike Ta zase naucia kopec elektroniky od tranzistorov, cez mcu, mozno aj FPGA, az po vf techniku. S tym si pracu najdes tiez temer v kazdej firme, od one-man company az po velke firmy. S tou radioelektronikou mozes ist robit aj do technologickych firiem. Tam Ta aj tak vsetko potrebne naucia. Az taka velke veda to zase nie je a sikovny clovek sa vsetko nauci v priebehu polroka az roka. Taka je realita kazdodenneho zivota.

  Osobne som studoval kompatibilitu a polia. Je mi to vsak v dnesnej dobe na nic. Ma to dva dovody. Odborny, nikto to nepotrebuje, kedze nikto nic nerobi. Ludsky, tolko ludskeho hyenizmu, ktory som zazil v tych par firmach na Slovensku, kde som robil, ma doviedol k tomu, ze som sa rozhodol zivit sa inym sposobom. Za vsetko len jeden citat: "Bolo mi z Teba na grcanie, uz len ked som si precital Tvoj zivotopis..." A tak sa ku mne cely cas aj spraval. Nuz bol to moj odo mna o rok mladsi manazer, zhodou okolnosti radioelektronik. Ale taki boli aj ostatni. Ked vysnorili co som robil, zacalo sa peklo...

  Takze ani s tym vzdelanim to moc neprehanaj, najlepsie zapadnut do sedeho radu a poslusne plnit vsetko, co Ti prikazu aj pocas studia. Samostatne rozhodovanie sa nie je moc v mode.

  A.