OT: Nakup na dealextreme

Jan Blatniak 20n60a@gmail.com
Pátek Únor 19 18:48:54 CET 2010

Lubos Medovarsky wrote:
> Zdravim,
>
> z DX naozaj poslu aj drobnost za uvedene postovne, ale pri dovoze
> fyzickymi osobami by bolo lepsie rozdelit objednavku na viacej,
> do 150 EUR na zasielku, inak ujovia colnici mozu vyrubit
> ozajstne "skryte" poplatky ;-)
>
> Priznavam ale, ze som zatial nic take velke neobjednaval,
> a nemam s tymto skusenost.
>

> Lubos

No obavam sa ze ani toto nestaci
Legislatíva EU ustanovuje systém pre oslobodenie od *cla *v zmysle Nar.
918/1983,
kde čl. 27 ustanovuje hodnotu pre zásielky tovaru nepatrnej hodnoty
(v zmysle Nar. 274/2008 zmenené od 1.12.2008 na *150 *EUR)
V zmysle vyššie spomenutej novely však _dochádza opätovne k zmene_, a to
nasledovne:

- zásielky *do 22 EUR*: úplne oslobodenie od cla aj DPH (okrem tovaru
podliehajúcemu SPD) - stav ako pred 1.12.2008
- zásielky s hodnotou **nad 22 EUR a do 150 EUR*:* oslobodene od cla,
ale s výberom DPH (ak podlieha, aj SPD)
- zásielky *nad 150 EUR*: výber cla aj DPH (ak podlieha, aj SPD)

* SPD = spotrebná daň

  Od 1.4.2009 sa bod b) mení v zmysle vyššie spomínanej novely Z.z.
83/2009 nasledovne:
/b) zásielky, ktorých hodnota nepresahuje 22 eur

/
JB