Operacni zesilovac a VF pole

jevem jevem@email.cz
Čtvrtek Únor 18 18:44:26 CET 2010

Dobrý večer,
mám LM324 napájenou z +/-5V, řádně zablokovanou v několika variantách vším možným.

Všechny 4 operáky jsou zapojeny shodně jako neinvertující zesilovač - impedanční převodník. Prostě na +vstup přivádím řádově 0,8VDC. Z výstupu vedu zpětnou vazbu přímo na -vstup. Na výstupu mám tedy 0,8V.
Vše je v pořádku.
A teď přiblížím do blízkosti LM324 anténu od ruční stanice jako zdroj VF energie řádově 0,5W na kmitočtu 433MHz. Koukám osciloskopem na vstup a tam se napětí ani nehne. Koukám osciloskopem na výstup a tam mi napětí pěkně kolísá a to tak, jak pohybuji anténou kolem LM324. Domnívám se, že je ovlivňována struktura operáku VF polem a otázka zní, jak se toho zbavit ? Předpokládám, že to bude normální jev u LM324. Jiný typ operáku jsem zatím nezkoušel. U LM324 to dělá v podstatě u všech co tu mám na stole (cca 20ks).
Nezkoušel jste se někdo zabývat odstraněním podobného problému ? Co použít jiného nejlépe 4xOZ v jednom pouzdře ?
Děkuji za nápady a inspiraci.
Jirka