Re: OT: Matematická úložka na konec týdne :-)

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Únor 18 12:43:41 CET 2010

2010/2/18 Marek Sembol <hwm.land@gmail.com>:
> No ona ta statistika a pravdepodobnost je zradna mrska:) Svyho casu
> jsem na cviku z matalizy dostal za ukol vypocitat jaka je
> pravdepodobnost, ze kdyz na kruznici zvolim nahodne 3 body, tak
> vznikne pravouhly trojuhelnik.... No duty jsem byl jak koule, ale to
> je jedno, Krupkova to vypcitala, ze:) A pravdepodobnost ji vysla cista
> 0.
>
> Nacez nasledovala zhruba takova nase rozmluva:
> ja: to je nesmysl
> Krupkova: neni
> ja: tim chcete rict, ze kdyz udelam nahodne 3 body na kruznici a budu
> [...]

Já bych taky řek, že pravdepodobnost je nulová. Proč:

1) Kružnice se dá rozdělit na nekonečno bodů (už jen proto).

2) Aby vzniknul pravej úhel, musí mít přesně 90 stupňů, stačí bejt o
bod vedle a už to neni pravej úhel.

Aby pravděpodobnost nebyla nulová, muselo by zadání znít trochu jinak,
např. s nějakou tolerancí toho pravýho úhlu.

Tak mě napadá, že z tohohle hlediska je i pravděpodobnost, že se ty
dva klacky zkřížej podle obrázku nulová, protože i studna je vlastně
kruhová ;)

P.K.