Zalozne zdroje - UPS, MG a prudove chranice

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Čtvrtek Únor 18 08:00:58 CET 2010

> Tak v tom pripade to asi delaji ty unikove proudy spinanych zdroju a
> problem by resil nejaky slow typ chranice. Ale uplne presne nechapu
> proc se to deje pri vypadcich elektriny, protoze ta online UPS by to
> mela dokonale odstinit - napajeci proudy by se mely uzavirat pres UPS
> a co se deje na vstupu UPS by na vystup nemelo mit vliv..

Moja predstava je, ze pracovny nulak UPS v sustave TN-S "plava" oproti
PE - ked sa raz rozdeli PEN na PE a N, uz sa nikdy nesmu spojit.
Teoreticky moze "odplavat" cca 275V, kedze potom by mala zabrat
prepatovka... Prakticky by PE a N mali byt spojene minimalne v rozvodni
budovy
pri transformatoroch z 22kV na 400V.
Pri prepnutiach sa prepinaju vsetky 4 poly, teda L1,2,3,N a mozu (teda
aj urcite vznikaju) vznikat skoky a zakmity celej sustavy oproti PE.
Pri tych skokoch pravdepodobne filtre v  zdrojoch tieto skoky a zakmity
filtruju. Vyssie frekvencie idu cez kapacity filtrov lahsie a teda aj
unikovy
prud je pri skokovej zmene, alebo zakmitoch vacsi, ako v normalnej
statickej prevadzke.

UPS-ky realne odfiltruju celkm dost vela, napriklad aj rovnomerne
rozdelia zataz na fazy - vyskusane.
Vstupne vykony jednotlivych faz v jednom pokuse 8+8+8 kW ( +-200W ),
vystupne vykony 12+6+6 kW (-+200W).
UPS ale prerusuju aj nulovy vodic. N-ko, ktore je na vstupe UPS s N-kom
na vystupe nema nic spolocne, podobne ako fazy.

Dodo