Zalozne zdroje - UPS, MG a prudove chranice

Jan Kral kral@fortech.cz
Středa Únor 17 18:42:01 CET 2010

Podobnou zalezitost jsem mel taky u podstatne mensiho vykonu cca 5kW s UPSkama od APC. Podobne jak to popisujete, pri prepnuti na UPSky, naslednem zapnuti generatoru a pak opetovnem vraceni se UPSek na generator vypadaval chranic. Bohuzel si uz nevzpomenu v kterem momente presne to bylo. Vzhledem k tomu, ze je to cele pro nasi potrebu a obsluha by mela byt znala, tak jsem to vic neresil. Pro me je dulezite, aby bylo zajisteno napajeni a abych nemusel litat (dojezdovy cas je temer shodny s dobou vydrze UPSky) kazdou chvili nahazovat chranic.

Nakonec jsem dal chranic pouze na privod od site a teprve za nim je prepinani na generator a UPSky. Sice chapu projektanty, ze chteji mit chranice, ale zkuste vycislit potencionalni skodu, ktera vznikne pri vypadku toho chranice, toto vycisleni predlozte projektantovi, jestli ji bude ochoten opakovane platit pri prepinani na generator a mozna spolecne dojdete k tomu, ze ten chranic vlastne zadna norma bezpodminecne nevyzaduje (to je pouze ma domnenka).

S pozdravem JK