OT Fotoramecek na cteni knizek

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Středa Únor 17 17:15:18 CET 2010

> Tak nevim, ale zkusil jsem si zobrazit typicky odstavec z jednoho
> skenu a pri 600 pixelech na sirku je to citelne velmi dobre.
>
> Pri 400 pixelech na sirku se to porad da v pohode cist, ale
> je to na hrane...
>
> Petr Tomasek <http://www.etf.cuni.cz/~tomasek>

Typický odstavec běžného paperbacku má šířku okolo 150mm. Pokud jej budete číst na 4" displeji na šířku, musíte jej zmenšit zhruba
na polovinu originální velikosti a to je např. pro mně již nečitelné i s brýlemi, protože reálná velikost písma bude okolo 5, spíše
méně bodů. Pokud to zvětšíte na originální velikost, budete muset posunovat výřez. Ani jedno pro mně není při čtení knihy
přijatelné. Neslabikuji, čtu celé řádky najednou a tak je taky celé musím vidět. Při malém počtu stran to zkousnu, ale pro zábavu
bych si tak nečetl. O větších formátech ani nemá cenu mluvit.
Tím nechci říct, že se s tím někdo nesmíří, viděl jsem lidi číst knihy i na 1,8" displeji mobilního telefonu. Pravda, nebyl to sken
:-)

JF

P.S. Vím samozřejmě, že čtečky knih mohou mít i větší displej, ale pan kolega Hudeček psal, že chce menší rozměr:
"- Papírová knížka, která se do kapsy nevejde, bude v krabičce, která se do
kapsy vejde"
PDA do kapsy strčíte :-)