OT Fotoramecek na cteni knizek

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Středa Únor 17 16:28:44 CET 2010

Dobrý den,

už hezkých pár let čtu knihy (ovšem prakticky výhradně beletrii) pouze v elektronické podobě. Na čtení používám PDA přesně z těch
důvodů, o kterých mluvil p. Sembol - tedy mám ho i na jiné věci a nechci tahat další krám. Postupem času se tak nějak stalo, že
čtení e-knih představuje většinu času :-)
Teď k věci. Čtení skenů z fotorámečku bude úplně stejně nepraktické, jako čtení z jakéhokoli zobrazovače menšího rozměru, než je
originál. Buď neuvidíte celou stránku najednou nebo bude zmenšená na rozměr obrazovky fotoalba, což obojí může být zejména u větších
formátů velmi frustrující (předpokládám samozřejmě, že si nechcete pořídit fotorámeček stejných rozměrů, jako je originální kniha
:-)) Jednu z hlavních výhod e-knih, tedy možnost přizpůsobení velikosti textu individuální potřebě nelze IHMO se skenem rozumně
řešit, proto se e-knihy, mají-li být rozumně použitelné, řeší skenem originálu a následným zpracováním pomocí OCR a převodem do
nějakého seriozního formátu (PDB, PRC). Toto samozřejmě platí pro knihy, které nejsou k dispozici v elektronické podobě přímo od
vydavatele. Občas (naštěstí jen velmi zřídka) jsem nucen použít PDA i ke čtení ze skenu, a musím říci, že ač mám iPAQ 214 se 4"
displejem a rozlišením 640x480, tak je to vždycky porod (a to čtu 1, max 2 stránky).
Ve vašem případě bych se raději podíval po nějakém ojetém PDA, pokud nemáte úplně mizerné oči, tak na čtení stačí i s 3" displejem a
rozlišením 320x240. Má to hlavní výhodu v tom, že jde číst i potmě v posteli, a když u toho usnete, tak vás to nezabije :-)

JF