Zalozne zdroje - UPS, MG a prudove chranice

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Středa Únor 17 15:45:11 CET 2010

Pokusim sa odpovedat na otazky postupne podla mailov:

Ad1.
Pozeral so Prirucku ochrany PCH od Legrandu a tam podla grafov je
G - general
S- Slow - ta je urcvena pre oneskorene vypnutie... Takze mi nejako
nesedi Typ G, ktory by mal pomoct, podla mna skor typ S,
ale napr. Legrand robi 4-polove typy AC-S len 40 a 63 A s delta I 300mA,
aspon podla tabuliek, ktore mam k dispozicii...
Potom su 4-polove rozsirenia istica, ktore sa montuju vpravo a tie su s
delta I  300 mA, 63,80 a 125 A
a 1A, tiez 63,80 a 125A
Na str. 16 ( teda v PDF na str. 18 - v tomto dokumente su grafy ) -
podla toho su G- general, teda normalne a S- selektivne, teda s
oneskorenim...

Realne mame pouzite Typ: AC chranice, kedze su to standardne striedave
obvody ( Mali by byt bez DC zlozky)

Pri nahodeni zostane nehodeny aj niekolko mesiacov - vypadne len pri
prepinani, aj to len pri prepinani na/z zdroja, ktory je plavajuci, teda
UPS, alebo MG.
Zapojene je to OK, to som uz kontroloval aj fyzicky.

AD2.
Upresnim - dufam ze sa to pri prenose nerozsype:
sit - Rozvadzac MG ( obsahuje bypas) - Online UPS - rozvadzac serverovne
- zatez

     MG

V rozvadzaci serverovne je hlavny vypinac rozvadzaca, prepatova ochrana,
- zbernice rozvadzaca
Ta je vetvena na 12 ks radov - kazdy na DIN liste
Na kazdu DIN listu je osadenych
3 poistky 63A gG - prudovy chranic (80A, 100 mA) - 7 ks 2 pol 32A
isticov C - zataze (1/2 rackov)

Vetvenie tam je, ale chranic je na sekciu, nie na kazdu zataz.
UPS su On-line 20 kVA, pracujuce do spolocnej zataze ( 4ks) - pod
"vypnutim" so myslel prepnutie na bypas UPS - zle som sa vyjadril

AD3.
Ano, zataze su takmer vyhradne spinane zdroje, casto vacsich vykonov -
bezne su od 500 W do 6 kW a je ich tam vela  - kolko sa do serverov zmesti
Osadenie rackov projektujeme na 8-9 kW instalovaneho vykonu, teda v
reale okolo 5-6 kW realnej spotreby

AD4
aj u nas su chranice az po ciastocnom rozvetveni - ale za chranicom je
cca 7 rackov, resp 7 dvojpol isticov, alebo 2 4pol istice, takze 7 ks
1/2 rackov , alebo 2 ks 1/2 rackov
Kazdy rack ma 2 privodne vetvy - jedna je zalohovana, jedna nie, kazda
vetva musi utiahnut celu zataz.
Projektant vyzadoval vsade TN-S a vsade prudove chranice - za projekt je
zodpovedny on, nam to neslo uplne proti poziadavkam, takze preco nie.
EMC filtre nemame - realne si v ziadnom z realizovanych projektov.
Prud cez PE pojdem zajtra odmerat kliestakom -  som na to celkom
zvedavy...Uz som si nasiel dostupne miesto kde je samostatne z
privodnemho kabla, takze sa budem moct cvaknut len na tento vodic.

AD 5
Co sa tyka prvhodnosti pouzitia prudovych chranicov, tak som radsej, ked
ich tam nemam ( pre serverovne ), kedze su zdrojom problemov.
Ked sa projektant rozhodne, ze ich tam chce mat, tak ich tam da - a to
ziadam aspon 100mA, kedze pre dane vykony a unikajuce prudy z filtrov je
30 mA sakra malo.
Nasiel som rozdelenie, ktore hovorilo, ze 3,10 a 30 mA su na ochranu
zdravia - citlive
stredne citlive - 100,300,500 su na ochranu pred poziarom
necitlive -1,3A podobne ochrana pred poziarom, sposobenym unikajucim prudom.

Dodo