Ktery ADSL modem pro spatnou linku?

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pondělí Únor 15 16:41:05 CET 2010

Hfmcons napsal(a):
> Hodně záleží co je na protistraně. O2 dost používají Zyxel dslamy
Tak Zyxel Dslamy jsem jeste nevidel...... a ze se obcas na nejake te
ustredne vyskytuju.
O2 pouziva predevsim HUAWEY a pak jeste Alcatel....

Co se tyce modemu nejlepsi jsou stare Alcatel - Thomson Speedtouch
http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Quick_guide_for_Thomson_SpeedTouch_5x0
. Bohuzel nejsou v provedeni ADSL2+  coz ale zas tak nemusi vadit pri
vetsich vzdalenostech. Jen je treba mit nastaveny na portu DSLAMu
profil, na ktery se modem chyti  (G.DMT )
Nove speedtouch
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Thomson_Speedtouch_516i.jpg
uz maji jiny ( horsi  ) chipset.

Doporucuji projit diskuse na DSL. cz
treba tady -  típnuto z :
http://www.dsl.cz/forum-o-adsl/akce/debata.php?vlakno=212389&ukaz=212643#212643

autor: *Flavius* [IP: 90.178.198.XX]
napsáno: *24. července 2009 v 18:40*
*RE: Který ADSL modem na nekvalitní linku?*
Uz to tu mame zase znovu )). Pokud by si tazatel v teto diskusi nasel
nektera vlakna byl by o mnoho chytřejší, ale abych tu zbytečně netlachal
tak to shrnu následovně. Jako u vseho ostatniho od elektroniky nejvíce
záleží na použitých komponentech a chipsetech.
Nejlépe si vedl jiz legendarni (alcatel speedtouch 510i) chipset od
alcatelu, dodávaný v té době až k nevíře společností Český Telecom )),
coz pouzívají i nadále v trochu jinem provedeni modemy Cisco, když stále
budu ignorovat velmi vysoké ceny asi bych dal ruku do ohně za Draytek
Vigor, třeba variantu kterou používám "2820VSn" a ještě si bezchybně
vedl modem s chipsetem od "Broadcomu" viz. test ADSL modumů v časopise
Chip, který byl někdy cca. v únoru. Vítěz "D-Link DSL-2741B" jsem měl
také k dispozici a vedl si dobře.
Veškerý komentář k modemu "HUAWEI HG 520i" je naprosto zbytečný a marný,
i když O2 používá DSLAM od Huawei, funkčnost a způsob chování některých
kusů tohoto zařízení je naprosto neuvěřitelná a zoufalost lidí mne ani v
nejmenším nepřekvapuje. Pod pojmem spolehlivost si každý z nás
představuje trochu něco jiného. Také chápu většinu, kteří nechtějí
investovat 8 a více tisíc do adsl2+ modemu, protože je to prostě
zbytečné, bohužel v určitých složitějších podmínkách se každá taková
nedokonalost zařízení projeví a náhle hraje i ta nejmenší maličkost
velkou roli, ale na to by mel především pamatovat poskytovatel a vybavit
protějšek vhodným zařízením.