pokusy s ledkama

Pondělí Únor 15 01:03:54 CET 2010

Tak jsem konečně vybalil ledky HPR20D-19K10NW-D z Číny.
http://www.ecom.cz/novinky/powerLED.pdf
Jak jsem tady sháněl hliníkový tišťák, není potřeba. Ledky mají vývody 1,6 mm nad základnou, přišroubují se na chladič a pod vývody se dá podstrčit proužek tišťáku. Mám ledky s barevnou teplotou 4000K a čekal bych že to nebude úplně studená bílá.
http://www.podzemi.net/news/barevne-teploty-svetelnych-zdroju-k/
Protože luminofor ledek má na červené dost pokles, dal jsem ke dvěma bílým 10W ledkám (každá má 3 čipy v sérii, tedy 10V) do série jednu červenou. Možná by to chtělo teplejší odstín ledek a míň červené, ale je tam dobrá - bez ní to není ono.
Nafotil jsem se stejným nastavením to samé při žárovce
http://vaelektronik.cz/fotky/zarovka.jpg
a při ledkách
http://vaelektronik.cz/fotky/ledka.jpg
Foťák to bere jako bílé, ale když vím že tam ta červená je, zdá se mi to trochu do červena. Proti 60W žárovce mají ledky s celkovým výkonem 22W přesně 2x víc světla (vychází poloviční expoziční doba)

Takhle to vypadá
http://vaelektronik.cz/fotky/ledka.jpg
a takhle když to svítí naplno
http://vaelektronik.cz/fotky/ledky1.jpg