Re: Total OT - medena trubka

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Sobota Únor 13 09:54:15 CET 2010

Toto jsem neuvadel, protoze to zde jednak jiz zaznelo a pak hlavne, protoze to na opravdu mikroskopicke trhlinky ne vzdy funguje. Tato "jarova" metoda je modifikace klasickeho hledani diry v pneumatice, kdy tuto ponorime pod vodu a hledame kudy to tece. U malych mikroskopickych trhlinek muze byt unik tak maly, ze bublina proste nevznikde, presto v prubenu nekolika hodin dochazi k poklesu tlaku. Nicmen zkusit se to da pokud to je pro puvodniho tazatele proveditelne, luminiscencni metoda je svym zpusobem jednodussi, samotne barvivo lze koupit u prodejcu veci pro svarece a i UV lampa je dnes relativne beznou vybavou rady domacnosti at jiz jako detektoc bankovek nebo vytvrzovac laku na nehty.

Tom

>To vse je moc hezke, jiste funkcni, ale slozite jak cukrovar, a v bezne
praxi, treba v terenu, spatne pouzitelne. Jednoduchy, a spolehlivy postup uz
zde byl zminen - staci maly kompresorek, treba z lednicky, pres nejaky
autoventilek natlakovat na cca 2 - 4 bary a pak rozprasovac od okeny, do
neho namichat vodu s jarem v pomeru 3 : 1 a tim to cele peclive ostriknout.
Prakticky jakkoliv maly unik se projevi bublinkou. Pozor, je treba
zkontrolovat CELE trubky, nejen spoje. V praxi se stava, ze je trhlinka
prave v trubce.
Vladimir