Tip na pekny nabijec za skvele penize

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Únor 13 09:39:47 CET 2010

Zdravim,

obcas se to tady resi a jelikoz jsem si zrovna jednu nabijecku nechal
privezt a jsem s ni po nekolika dnech nonstop provozu velmi spokojeny
tak se podelim.

Modelari ji znaji takze ti cist nemusi.

Jedna se o Turnigy Accucell-8150 (take se vyrabi jako e-Station BC-8).

Zde jsou zakladni TTD:
Napájecí (vstupní) napětí 10 – 18 V stejnosměrných
Typ akumulátorů
a počet článků pro nabíjení
1 – 27 niklkadmiových (NiCd)
1 – 27 niklmetalhydridových (NiMH)
1 – 8 lithiumpolymerových (Li-poly), lithiumiontových (Li-ion) nebo
lithium-železo (Li-Fe)
1 – 18 olověných (2 V na článek)
Nabíjecí proud 0,1 – 7,0 A
Vybíjecí proud 0,1 – 5,0 A
Udržovací proud 0 nebo 50 - 200 mA (NiCd, NiMH, Pb)
Ukončení nabíjení delta-peak pro NiCd a NiMH akumulátory
(nastavitelná citlivost 5-20mV/článek)
mezní napětí pro Li-ion/Li-poly/Li-Fe ( 4,1/4,2/3,6V na článek) a
olověné akumulátory
Cyklický provoz Nabíjení/vybíjení nebo vybíjení/nabíjení, max. 5 cyklů

ma to vestaveny balancer, externi tep.cidlo a lze ji propojit pres USB s PC.
Nabijeci vykon je 150W a vybijeci 25W. Ten vybijeci vykon je vcelku
slusny na to ze to je tak malinke, ale autobaterku na tom vybijet
rozhodne nepujde. ;-)
Displej je dvouradkovy s velkymi znaky citelnymi pres cely pokoj.

To vse vcetne kabelu, redukci a svorek na Pb aku se da poridit v PRCu za
velmi prijemnych 60USD + doprava. Samozrejme je nutne si poridit nejaky
zdroj 12-15V a 5-15A.

Jinak jsem ted nechal otestovat sadu lion clanku 2s2p starych cca 11 let
- clanky jsou klasika lion 18650 1.5Ah vybrakovane z tech extra baterii
pro telefony Nokia. Kdyz jsem je dostal tak byly sice nove nerozbalene,
ale uz v te dobe neprodejne skladove lezaky. Sletoval jsem je do packu
2s2p a pouzival v ruznych pomaloletech a samokridlech.
Tento pack lezel ted cca 4 roky v nabitem stavu na polici a po teto dobe
jsem jej pichnul na vybijeni:
http://www.cncnet.info/galery/e-Station%20BC8/nokia2s2p_vybijeni.gif
teplotni cidlo jsem tam pripojil az ke konci, je pekne videt, ze kolem 7
minuty se clanky prohraly a zvedlo se na nich napeti.
Je jasne, ze maji uz velky Ri, ale i tak jsou po tech letech a lezeni
bez pohybu odevzdat 1.4Ah pri vybijeni 1C. To je opravdu obdivuhodna
zivotnost teto technologie. A take je videt, ze pokud nekomu odchazi
lixx take je to vetsinou kvuli nedodrzeni specifikaci nabijeni/vybijeni.
Tech packu mam asi 7ks a jsou vsechny stejne.

Tady je zacatek nabijeni tech samych clanku proudem 1.5A (tedy pro ten
pack 0.5C):
http://www.cncnet.info/galery/e-Station%20BC8/nokia2s2p_nabijeni.gif
  je to jeste pred dosazenim napeti 8.2V kdyz se zacina snizovat proud.

Zkousel jsem uz nabijet i podobne odrovnane NiCd Sanyo Cadnica 600mAh a
prestoze se jevily jako mrtve (na ctyrclanku byla poctiva 0V) tak po 5
cyklech vylezly na cca 300mAh (prvni cyklus nabito 30mAh a vybito 15mAh
;-) Velke plus je velmi pekne udelana detekce delta peaku. Zadne NiXX co
jsem zatim zkousel se ani neohraly.

To same jsem projel nekolik gelkovek Pb - je krasne na grafech videt, ze
vyschla baterie dosahne finalniho napeti 14.7V a zacne klesat proud. Ale
jen chvili a po nejake dobe zacne napeti klesat!!! a tak nabijec opet
zvysuje proud aby udrzel tech 14.7V. Cele to skonci ohratim baterie a
nabijec vypne protoze mu klesa napeti i presto, z drzi maximalni
nastaveny proud.

--
S pozdravem