Re: Ceny zboží (Mereni prikonu na 3f)

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Únor 11 20:21:11 CET 2010

Hoši, ale to jsou jen součástky v ceně pár korun za kus (i když vím,
že se jich bere třeba několik tisíc najednou), u bejvalýho
zaměstnavatele jsem měl možnost vidět nákupní a ceníkový ceny a u
některejch věcí to byl sakra rozdíl. Například frekvenční měniče, tam
byla marže snad 80%, ale taky za ceníkový ceny jsme to nikomu
neprodávali, každej zákazník na to dostal nějakou tu slevu, někdy dost
výraznou. Navíc to stejně nebyly jenom holý měniče, ale součástí
zakázky obvykle byla i práce (projekce, výroba, programování) a
rozvaděčová skříň a další komponenty. Podobně na tom byly řídící
systémy tj. nějaký ty PLC automaty. Zajímavý to bylo zvlášť u takovýho
obyčejnýho RS232 kabelu se dvěma canon-9 konektorama - tam to byl taky
hroznej nepoměr (např. nákup 10 EUR, prodej 100 EUR). Dřív se ty
kabely ve firmě dokonce vyráběly, protože vyšly výrazně levnějc, ale
pozdějc toho nechali. Asi hlavně proto, že výrobce těch originálních
kabelů firmu koupil ;)

(Asi by nebylo úplně fér prozradit, jakej to byl zaměstnavatel, tak se
mě na to ani neptejte, ale vona bude podobná situace u více takovejch
firem ;))

Pavel Kadečka.