svetlovod a fotodioda

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Středa Únor 10 14:57:00 CET 2010

Ahoj,

Je pravda, že např. spojka 3M Fibrlook II
http://www.optickekabely.cz/Fiberlok-3m.aspx,
http://www.optickekabely.cz/FileDown.ashx?file=876 je uvnitř plněná nějakou
variantou silikonové vazelíny. Nicméně pokud se vlákno nezalomí nakolmo a
není to na sebe napasované přesně jeden konec vlákna na druhý konec vlákna,
tak to ta vazelína už nedožene. V těhto spojkách ty vlákna nejsou
zabrušovaná, ale jen lámaná na kolmo, stejně jako bych je chtěl svařit
svářečkou optických vláken. Je to ale vyjímka, většina ostatních
konektorů/spojek je jen spojení dvou konců vlákna "natupo" proti sobě,
držených přesnými mechanickými prvky. Konce vláken jsou
zabroušené/zaleštěné, u některých i pod jiným úhlem než je 90 stupňů,
potlačuje se tím odraz na konci vlákna a další hi-tech problémy.
	Pokud to shrnu, většina prvků ma navázání "nasucho" za pomoci velmi
přesných mechanických vodítek. Pokud bude celý spoj mechanicky nestabilní,
tak to způsobí obdobu mikrofoničnosti, známé našim dědům. Tam bych viděl
větší problém než je vložený útlum na přechodu vlákno/čip.

Radek