Pouziti SFP modulu

Stepan Friedl friedl@liberouter.org
Středa Únor 10 13:23:26 CET 2010

Petr Toąovský napsal(a):
> A to je i adresa SFP modulu stejna jako u EEPROM (0xA0)? Ve specifikaci
> to nejak nevidim.

Je to tak, ze na I2C sbernici SFP modulu je pritomno nejmene jedno
zarizeni, je vzdy na adrese 0xA0, a chova se jako AT24C* EEPROM s
obsahem dle SFP specifikace. Mimo to tam mohou byt dalsi zarizeni, napr.
drive zmineny monitoring na adrese 0xA2.

> Mam si dat pozor i na neco dalsiho? Co si mam predstavit pod funkci Rate
> Select jako prepinace full a reduced bandwidth?

Rate Select je zamyslen jako prepinac sirky pasma prijmace pro
"multi-rate" moduly, ale prakticky jsem se nesetkal s modulem ktery by
ho vyuzival, vsechny ho mely "floating". Mozna ho pouzivaji nejake Fibre
channel moduly, s tim ale nemam zkusenosti.
Jinak jsou SFP moduly dost blbuvzdorne, alespon ty Ethernetove opticke.
Staci jim dat napajeni, TX_DISABLE nastavit na 0, a muzete vesele
prijmat a vysilat. Setkal jsem se s podivnych chovanim signalu RX_LOS,
ale mam dojem ze to bylo u metalickych modulu.

> MOD-DEF0 je podle toho co jsem cetl jen vyvod pripojeny na zem, kterym
> se detekuje zasunuti SFP modulu. Je to tak?

Ano, je to tak, MOD_DEF0 se pouziva pro detekci pritomnosti modulu.

> Kdyz pak existuji SFP moduly jako Ethernet interface, tak funguji
> podobne? Predpokladam ze pak obsahuji pouze PHY vrstvu.

nerozumim co presne myslite tim "Ethernet interface", obecne tyhle
moduly implementuji jen PMD, tzn. nejnizsi cast PHY vrstvy. V pripade
Ethernetu to muze byt treba 1000BASE-LX (1310nm optika), 1000BASE-SX
(850nm optika), nebo i 1000BASE-T (metalika). V pripade te metaliky se
to trochu komplikuje -- tyto moduly obsahuji transceiver (napr. Marvel
88E1111), ktery implementuje cely PHY a ktery v podstate dela konverzi
1000BASE-T na 1000BASE-X nebo SGMII, takze navenek se to pak tvari
stejne jako modul opticky (nicmene odlisnosti mohou byt v rezimu SGMII,
ktery je nutny pro podporu 100/10Mb rychlosti). Transceiver je taky
mozne ovladat pres I2C sbernici, kde se objevi jako dalsi zarizeni
(adresa 0xAC).

Stepan