[OT] je zima

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Únor 10 12:14:02 CET 2010

I kdyz se to nezda tak spravne technicky jde o ukazkový priklad koroze :-),
presneji o vodíkové krehnuti materialu, jak to funguje.
Ocel obsahuje z vyroby nejake mnozstvi rozpusteneho vodiku, v dusledku
poklesu teploty se tento zacne uvolnovat a vznika plynny vodik, v dusledku
klesajicich teplot tlak plynu roste dochazi k vzniku prasklin. Kolejnice
tedy muze prasknout i když jen volne lezi na dvorku, mimo jiné toto je jeden
z duvodu proc se kolejnice nesmi pouzivat jako stavebni vystuha v betonu ci
v prekladech.
K prasknuti v oblouku, vzhledem k tomu, ze kolejnice je v oblouku tak trochu
predepnuta je prasknuti v oblouku nebo prechodnici do oblouku
pravdepodobnejsi nez u rovneho useku.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Richard Kaliciak
Sent: Wednesday, February 10, 2010 10:08 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] je zima

Dobry den,

trochu to upresnim. Jedna sa o elektrickovu trat, postavena bola v roku
1987. V noci tam nabehli manici a zvarali to, detail opravy je tu:
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/kolajnica-detail.jpg
(Je to len vyrez z tej fotky, co som uz posielal.)
Elektricky tam teraz chodia poslusne pomaly. Stalo sa to v miernej
zakrute, skor by som cakal, ze to praskne na rovnom useku.

A este pre zaujimavost jedna historicka fotka asi o jednu zastavku dalej:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Bundesarchiv_Bild_183-198
9-0715-006%2C_Erfurt%2C_Neubaugebiet.jpg

Richard Kaliciak