Mereni odberu (Bylo: Re: [OT] CEZ komando jake ma odberatelsance?)

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Úterý Únor 9 22:48:19 CET 2010

Tak tohle bych chtel videt, pokud ten zazrak mate nebo vite kde ho sehnat dejte odkaz, koupim rozeberu promerim, poreferuji.

Nemam info jak jsou delane ele. mery co se pouzivaji v CR, ale pokud mohu zobecnit to co jsem videl tak, to melo vzorkovaci frekvenci 26kHz. Takze otazka je zda lze rozume nejak takto samplujicim merakem prootahnout v mezicase dostatek energie, tuto nekde uskladnit a distribuovat ji do vnitrni site po dobu kdy se meri a neni zahodno odebirat.
Pokud ano tak je uplne jedno zda dioda na ele. meru blika synhronne ci ne, mame vlastne dve pily a je treba je jen vzajemne spravne posunout, k cemuz uplne staci udaj o spotrebe , kery to nemusi ani vyblikavat synchrome. Zmerim odber, posunu, zmerim odber, posunu, atd. pak se vratim na nejvyhodnejsi. Jen to musim cas od casu se synchronizovat.
Rekl bych, ze by to bylo i zcela legalni, koneckoncu jako odberatel nemuzete za to, ze oni nedokazi zmerit vas odber realizovanty pres jejich certifikovany merak.

Jirka

>Osobně tipuji, že se to podle blikání LED na elektroměru zasynchronizuje a
pak odebírá impulzně mezi předpokládanými vzorky. Autor software pro
elektroměr zjevně zapomněl na jeden postranní kanál. Pravděpodobně se vše
(včetně měření a blikání) časuje podle jednoho přerušení. Kdyby se to více
rozšířilo, bude nutno provést update, kterým se blikání vůči vzorkování
rozhodí.

PH

From: "jan.kuba" <honza.kuba@gmail.com>
Existuje "černá skříňka" , která se zapojí  mezi spotřebič a zásuvku .
Od "skříňky" vede  nějaký kabel s krabičkou na konci, ta musí opticky
vidět na  elektronický elektroměr.
 Na černé skříňce jsou 3 kontrolky a dip switch s 5 přepínači. Když
svítí zelená, neměří to. Žlutá svítí, když vidí ta krabička na elektroměr,
funguje to tak do 2 metrů.
Po zapnutí to trvá dlouho, než se rozsvítí zelená, cca 5 minut.
Občas ale zhasne , takže to zas měří. Ale doba kdy to neměří převažuje
nad dobou, kdy to měří přibližně 10:1 ve prospěch "neměření"

Na vlastní oči jsem viděl, že to napájelo teplomet, a elektroměr na to
skoro nic.
Žádnej fígl s jalovinou. Nicméně ten dotyčný mi tvrdil, že je to legální
což si myslím není, protože to nějakým způsobem ( pro mě neznámým)
ovlivňuje měření a to je snad někde v podmínkách odběru: nesmí se
ovlivňovat měření.
Test s watmetrem s Lidlu dopadl zajímavě - na straně spotřebiče ukazoval
1170W   a před černou skříňkou se údaj měnil od cca 50W do 1300W, občas
se ale Lidl meřič zakousnul a rozsvítily se všechny segmenty na display
- normálně to nikdy neudělal před černou skříňkou je do 5 minut raflej .
Pomohlo jen vytažení ze zásuvky.  Údaj na elektroměru po přepočtu ukázal
spotřebu cca 200Wh.
Jestli o tom někdo  ví nějaké podrobnosti  o tom, jak výšeuvedný bazmek
pracuje, nechť se podělí o informace. Ze studijních účelů zamozřejmě.
Pozn. Doma mám klasický elektromechanický elektroměr ala Křižík.