Mereni odberu (Bylo: Re: [OT] CEZ komando jake ma odberatelsance?)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Únor 9 21:25:05 CET 2010

Osobně tipuji, že se to podle blikání LED na elektroměru zasynchronizuje a
pak odebírá impulzně mezi předpokládanými vzorky. Autor software pro
elektroměr zjevně zapomněl na jeden postranní kanál. Pravděpodobně se vše
(včetně měření a blikání) časuje podle jednoho přerušení. Kdyby se to více
rozšířilo, bude nutno provést update, kterým se blikání vůči vzorkování
rozhodí.

PH

From: "jan.kuba" <honza.kuba@gmail.com>
Existuje "černá skříňka" , která se zapojí  mezi spotřebič a zásuvku .
Od "skříňky" vede  nějaký kabel s krabičkou na konci, ta musí opticky
vidět na  elektronický elektroměr.
 Na černé skříňce jsou 3 kontrolky a dip switch s 5 přepínači. Když
svítí zelená, neměří to. Žlutá svítí, když vidí ta krabička na elektroměr,
funguje to tak do 2 metrů.
Po zapnutí to trvá dlouho, než se rozsvítí zelená, cca 5 minut.
Občas ale zhasne , takže to zas měří. Ale doba kdy to neměří převažuje
nad dobou, kdy to měří přibližně 10:1 ve prospěch "neměření"

Na vlastní oči jsem viděl, že to napájelo teplomet, a elektroměr na to
skoro nic.
Žádnej fígl s jalovinou. Nicméně ten dotyčný mi tvrdil, že je to legální
což si myslím není, protože to nějakým způsobem ( pro mě neznámým)
ovlivňuje měření a to je snad někde v podmínkách odběru: nesmí se
ovlivňovat měření.
Test s watmetrem s Lidlu dopadl zajímavě - na straně spotřebiče ukazoval
1170W   a před černou skříňkou se údaj měnil od cca 50W do 1300W, občas
se ale Lidl meřič zakousnul a rozsvítily se všechny segmenty na display
- normálně to nikdy neudělal před černou skříňkou je do 5 minut raflej .
Pomohlo jen vytažení ze zásuvky.  Údaj na elektroměru po přepočtu ukázal
spotřebu cca 200Wh.
Jestli o tom někdo  ví nějaké podrobnosti  o tom, jak výšeuvedný bazmek
pracuje, nechť se podělí o informace. Ze studijních účelů zamozřejmě.
Pozn. Doma mám klasický elektromechanický elektroměr ala Křižík.