[OT] CEZ komando jake ma odberatel sance? ****

Jan Galuszka konference@ei.cz
Úterý Únor 9 20:09:46 CET 2010

Vsech 5 milionu Slovaku nechodi na jednu postu, takze vsech milion
elektromeru nemusi obsluhovat jeden pocitac.
Jsou regionalni/ okresni energeticke dispecinky ...

Mel jsem k dispozici GSM GPRS modulky pouzivane na odecet elektromeru v
Holandsku (asi). Elektromery mely IRDA rozhrani, na to se nasadil GPRS
modulek s IRDA a dispecink si data stahnul sam.

A ruznymi statistickymi porovnanimi se da najit ruzne anomaile a na takove
mista se potom zamerit castym merenim, sledovanim a vyhodnocovanim

S pozdravem
               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan@ei.cz )

-----Původní zpráva-----
Od: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] za
uživatele Petr Wilhelm
Odesláno: 9. února 2010 19:42
Komu: HW-news
Předmět: Re: [OT] CEZ komando jake ma odberatel sance?

> Skuste ratat - napr. Slovensko - cca 5mil obyvvatelov, nech zjednodusim -
na
> 5 obyvatelov 1 elektromer, je to 1 mil elektromerov.
> 1 den ma 86400 sekund
> na obsluzenie 1 elektromera raz za 24 hodin mi vychadza 86,4 ms...
> Je meranie 1x za 24 hodin on-line? - ak nie, tak potom treba cas na
> obsluzenie zmensit...
>
> Dodo

Hezky den.

Myslim ze  zas tak online by to byt nemuselo, jednou za mesic nebo
mozna tyden by na odhaleni cerneho odberu asi stacilo. Je vsak treba
uznat ze naklady budou nemale. Nejen porizeni novych elmeru, ale i
infrastruktura neco stoji.

 Na sitich vn se docela hodne pouzivaji GSM modemy. Pokud by se
podarilo dostat hodnoty tam tak uz by to asi slo. Osobne si myslim ze
to postupne prijde, nejdrive velke panelaky, sidliste a obekty blizko
velkych trafostanic a casem dojde i na samoty u lesa. U velkych
odberatelu je to snad bez debat tam to funguje uz dnes. Neze bych
chtel obhajovat CEZ ale mam k nim docela blizko. jen ponekud z jine
strany (prave to mereni).

Petr Wilhelm