Re: OT - zmizelý notebook

p brandejs@orlik.cz
Úterý Únor 9 14:12:25 CET 2010

Tak maximálně poslat výr. číslo a doklad o koupi na mail tuším
stolen<na>compaq<dot>com, kdyby se s tím obrátili na autorizovaný servis.

Mě takhle ukradli NB HP i s foťákem, který byl jak na potvoru v tašce u NB
ze zadního sedadla - rozbili okno. Nějak v r. 2003. I když jsem to nahlásil
na ten email a hledal i po okolí v zastavárnách atd, už jsem ho hikdy
neviděl :-( Alespoň od té doby zálohuji :-)

P.B.

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 09, 2010 12:42 PM
Subject: OT - zmizelý notebook

Zdravím,
  obracím se na ctěné počítačové odborníky a jiné pracovníky v záležistoti
pravděpodobně již předem odsouzené k neúspěchu, ale každé promile úspěchu
navíc se počítá, takže...
  Kamarád jel včera pozdě večer domů a v autobuse mu "zmizel" notebook.
Je možné, že si chvilku zdřímnul, byl zamyšlený, nebyl zcela pozorný a to
se v nočních busech MHD Praha nevyplácí.. Zkrátka po vystoupení zjistil,
že notebook nemá. Volání na DP skončilo neúspěchem.
  Protože notebook bude neznalci patrně k ničemu, je možné, že by se tento
mohl obrátit na nějaký autorizovaný servis, a tam by mohl třeba být náhodou
někdo, kdo to tady čte :-). Eventuelně by se tento mohl objevit někde v
bazaru či na aukci, což bývají opět místními odborníky sledované zdroje :-).
  Jde o HP Compaq NX 9010. Notebook je zvláštní tím, že:
  1) je vzadu opravovaný napájecí konektor. Protože původní se zcela rozpadl
     a náhradní jsem nesehnal, z otvoru původního nyní trčí kousek kablíku
     a na něm je připájen náhradní konektor jiného tvaru. Vše je obaleno
     černou izolepou.
  2) OS je Linux (psal jsem, že jde o mého kamráda, že :-) ). Bez znalosti
     hesel se do něj nikdo patrně nedostane a navíc nejde o typickou
     distribuci, takže nikdo to nedokáže ani zupdatovat. Kolega to prý měl
     sice jen uspané, takže po otevření mu najede KDE bez hesla, ale řekl
     bych, že to tomu novému majiteli dlouho nevydrží :-).
  3) Na jednom místě displeje je drobné poškození - vryp a několik mrtvých
     pixelů kolem. Přesnou polohou si nyní nejsem jist.
  Nevím, zda do takového notebooku lze nahrát generická windows, nebo zda je
třeba nějaká podpora od HP (speciální image atd.). Pokud by si to člověk
dokázal reinstalovat sám, je možné, že by to pak už po stránce OS vypadalo
jinak... Rovněž to může jen "zbořit", aby nebylo poznat, co tam bylo dříve,
a až pak s tím může jít do servisu.
  Tož prosím, pokud byste se s něčím podobným setkali, dejte mi vědět, třeba
jen privátně.
Zdraví Pavel.