Re: Kabelovka - přiliš silný signál?

Halen Halen@seznam.cz
Úterý Únor 9 12:20:56 CET 2010

HTML příloha byla odstraněna...
Ano máte pravdu moje minela. Frekvence mají být násobeny 10x. Jedná
se o kabelovku. Vysílač Černá hora je vzdálen cca 6.6km vzdušnou
čarou. Poloha je Loc: 50°37'12.715"N, 15°39'20.081"E z mapy.cz.
Závada se projevuje stále, ale někdy více a někdy méně. Útlumový
článek již byl vyzkoušen, ale bez výsledku. Já zesilovač v cestě
nemám, ale v kabelovce (ve sloupku venku) určitě je. S tím kmitáním
a přejížděním po kabelu mohu zkusit alobal? Mám ale pocit, že se
přejetím ruky nic neměnilo. Zkoušel jsem i analogový příjem přes kus
drátu a před cca 6 týdny tam ten pruh na analogu byl (byl ale jakoby
vytlačený v obraze, ne zašumnělý jako u kabelovky) ale včera tam
nebyl. Přitom na kabelovce je pruh pořád. Měl jsem tam i firmu co
kabelovku provozuje a tvrdí, že je vše v pořádku. Zkoušeli docela
dost věcí a nic nepomohlo.

zde jsou i screenshoty problému:
http://picasaweb.google.com/Jan.Jirousek/Televize?authkey=Gv1sRgCOO5
zMbYh9n5XQ&feat=directlink

Honza
> Od: Glajc Pavel <pavel.glajc@del.cz>
> Předmět: Re: Kabelovka - přiliš silný signál?
> Datum: 09.2.2010 11:25:04
> A nemají být ty frekvence 175,25 tj. desetkrát tolik?
Pokud je skutečně > pruh svislý a pohybuje se vodorovně pak se jedná
skutečně o rušení TV vysilačem. > Nevím zda to již padlo, jedná se
kabelovku nebo individuální příjem? Můžete > napsat Vaši polohu a o
které vysilače se jedná. Projevuje se rušení jen někdy? > (počasí,
námraza). Začal bych asi s útlumovým článkem, osobně mám útlumáky po
> 5db ze starách konektorů FRB 30. Někam až k 40dB - na tomhle
útlumu je to již > jen teorie ale do 30dB to chodí. Postupně snižuju
vstupní signál a zároveň > sleduju úroveň rušení. Obvykle to dost
pomůže protože pro aktivní signál již > pracuje AVC a většinou tak
do -5dB se obraz nemění, ale rušení se již může > potlačit.
Jako útlumáky používám pí-článek. Napište také zda je v cestě >
nějaký zesilovač, případně zkuste zda něco nekmitá. Nejjednodušší je
chytit > kabel celou dlaní a plynule posouvat po kabelu v rozmezí 2
m. Signál se v žádném > případě nesmí měnit. Jakákoliv i malá změna
svědčí o nepřizpůsobení či kmitání > soustavy.
Pavel Glajc