OT: LHC dnes

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Únor 8 18:42:14 CET 2010

Zdravím,
  tak se zdá, že už v LHC zase poletují protony :-). Alespoň dle vistarů LHC1
a LHC_OPERATION to tak vypadá. Ovšem jeví se mi dnes tyto stránky, zejména
LHC1, víceméně desinformativní - např. velkým písmem je tam napsáno
SECTOR DEPENDENT: NO BEAM, ale flag Beam Presence je True. Ovšem neměl by,
neboť Global Beam Permit je False, a B1 PM Status je DISABLED. Na LHC_OPERATION
se pak dozvíte, že I(B1) = 4.93 E12, což už je celkem slušné, a modrá křivka
v grafu tamtéž už stoupá vzhůru.
  Asi by to chtělo pár slovíčky vysvětlit, jak se mají tyto prvky jednotlivých
stránek chápat, neboť jen tak intuitivně se to dnes zdá nějaké rozbité :-).
  Není někde dostupný popis těch stránek, aby člověk chápal, proč to takto
může být ? Takhle mám pocit, že tam někde museli utrhnout deset plomb, rozbít
deset sklíček a stisknout 10 tlačítek ve stylu "Nouzový pojezd", aby tu mašinu
do tohoto stavu dostali :-).
  Zdraví Pavel