Vaha vzduchu

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Neděle Únor 7 19:43:13 CET 2010

Na celý koncern jsou víceméně dva typy kabelů plus pár derivátů. Na auta
zhruba do roku 2003 stačí ten kabel za 250Kč, je označován jako VAG KKL nebo
tak něco, běží s českým VAG-COM 314 nebo anglickým až 409. Na novější auta,
která komunikují pouze přes CAN je třeba CANový kabel, klon z Číny jde
sehnat zhruba od 1000Kč (když se zadaří nebo při větším počtu jde i
levněji), ale pak komunikuje pouze s anglickým VAGem, který je u něho uveden
(např. 609, 704, 805, 812,...). Použití novější než doporučené verze poškodí
obsah a je třeba ho přepsat (dump lze celkem bez obtíží najít na internetu).
Pro českou verzi je pak třeba sehnat český dump (prakticky nesehnatelné)
nebo si to od někoho nechat "počeštit". Případně koupit originál, cena se
pohybuje zhruba od 5000Kč, upgrady jsou pak samozřejmě bez problémů.
Pro člověka, který to má akorát na svoje auto, IMHO stačí ten klon a to i
ten anglický, lze koupit VIS za 2000Kč (nebo někde stáhnout), kde je seznam
chyb a po jejím zadání to napíše i postup opravy/kontroly. Samozřejmě je to
česky. Případně lze na internetu stáhnout i dílenské příručky, kde je
kompletní postup kontroly a pak případně opravy, bohužel se v tom docela
blbě hledá.
Na tu Fabii bude bohatě stačit ten KKL kabel.

PS: Pokud by se zde našli 3-4 zájemci o CANový kabel, tak se můžeme domluvit
na velké objednávce za nižší cenu (našel jsem cenu při pěti kusech okolo
30USD/ks).