Problem s LCD 16x2

Neděle Únor 7 02:45:38 CET 2010

No eště že s picama nedělám :-)) U procesorů řady 51 jsem zvyklý, že pokud
nesinicializuju to co je pověšené na port, nekecá to do funkce portu a zdá
se mi to tak logické a normální.

S inicializací LCD displejů jsem si v šerém dávnověku užil svoje. Udělal
jsem inicializaci LCD podle datasheetu, chodilo to. Koupil jsem inovovanou
verzi displeje, nechodilo. Inicializaci jsem porovnal s jinými programy,
každý byl napsaný úplně jinak. Rozchodil jsem to. Pak se pro změnu objevily
displeje s jinou znakovou sadou - základní latinka byla všude, v některých
byla navíc azbuka a v jiných snad nějaké čínské znaky. Používal jsem šipky a
ty byly najednou jinak.

Poslední co jsem musel měnit cca před 5 lety (?) nějaké řídící signály (už
nevím, možná bych to našel) jsem tam dával současně - od jakživa to tak
chodilo a najednou jsem je tam musel zapisovat postupně. Najít to, byl fakt
vopruz. Ale jinak když teď vezmu jakýkoliv displej 16x2, všechno chodí.

Anděl

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw@prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, February 06, 2010 11:08 PM
Subject: Re: Problem s LCD 16x2

Ja mam dojem (zatim opravdu jen dojem) ze jsem neco pokonil u ICSP, ta 917
ma na celem tom portu dost funkci, staticky, kdyz neinicalizuju displej a
jen nastavi port B jako vystupni se chova "katolicky", kdyz tam poslu
jednicku, je tam jednicka, kdyz nulu, je tam nula. Zatim nemam konkretni
podezreni, ale je toho tam celkem dost:

D7 = RB7/ICSPDAT/ICDDAT/SEG13
D6 = RB6/ICSPCLK/ICDCK/SEG14
D5 = RB5/COM1
D4 = RB4/COM0
R/S = RB3/SEG3
WE = RB2/SEG2

Nevim, jesli jsem "odinicalizoval" uplne vsechno, navic ICSP na RB7 a RB6
pouzivam (ale oddeleno odpory dle doporuceni microchipu). Uvidime, treba se
k tomu jeste v prubehu noci dostanu. Take jsem zvedavy, kde najdu, docela
rad bych to LCD rozchodil prave na tomhle portu...

Pavel Kutina