Ethernet po dvou (telefonních) drátech

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 5 13:29:33 CET 2010

> Potřeboval bych spojit dva body pomocí Ethernetu, ale WiFi se tam nehodí
> (bezpečnost a navíc je to přes železo ve stropě). Oba body jsou ale spojeny
> klasickým telefonním kabelem.
>
> Kdysi jsem zaslechl něco o vedení Ethernetu takhle po starých telefonních
> kabelech (ostatně co jiného je ADSL), ale moc se v sítích neorientuji a ani
> nevyznám. Nejde mi ani tak o velkou rychlost, ale spíše o odezvu, protože
> na druhém konci bude VoIP telefon (a také o rozumnou cenu). Našel jsem na
> internetu sice pár výrobků, ale spíše by mě zajímaly zkušenosti a také
> [...]
Zdravím,
  to chce IP SHDSL.
  Zkušenosti mám např. s SHDSL modemy Patton typu 3088. Dělají se v různých
verzích, Vám by se asi hodil model 3088I, který je paketový s ethernet
konektory. Tyto modemy umí pracovat 2 proti sobě a nemýlím-li se, podporují
až 2 páry, na kterých pak dělají 4M tok. Celkem dobře to chodí tak na 2 - 3
km, pak už rychlost klesá.
  Zdraví Pavel.