"Ufoni" na ham bandu

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Únor 5 09:07:12 CET 2010

Možná to jen slouží k odvrácení pozornosti od něčeho mnohem zajímavějšího...

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>

> Tedy osobně mi to připomíná signál z balónu IKAROS2 Tomáše OK5TVR, který
> vysílal někde na 433MHz.
> Jirka

Zdravím,
  zatím víme jedno: Je to sakra silný signál. Je slyšet se stejnou silou na
jihozápadě Francie, u nás, v Dánsku, Nizozemsku, ale i Norsku. A ta síla
atakuje S9+20-30dB. Takhle silně mnohdy neslyším ani pražské amatéry, kteří
vysílají pár kilometrů ode mne stovkami wattů. Kromě těchto osobních reportů
je patrné, že to slyší Italové a Rusové, včera jsem slyšel jak italské, tak
ruské stanice, jak o tom mluví, snaží se to napodobit pískáním a klíčují
do toho. Mimochodem, konec vysílání byl včera velmi zajímavý: Pořád to tam
"kníkalo", až se náhle objevila velmi silná nosná bez modulace a byla tam
asi
30 sekund trvale. Řekl bych, že ji tam poslal nějaký naštvaný amatér. Byla
tak silná, že i tento signál šel hodně do pozadí, AGC rádia ho prostě
potlačilo. A když ta nosná pak zmizela, po kníkání už nebylo ani památky.
Kromě obvyklého "to je náhoda" se nabízí vysvětlení, že ta nosná to buďto
oficiálně vypnula (tj. má to přijímač a pokud to slyší určitou dobu signál
na
určité frekvenci, tak se to vypne), nebo to považovala za "rušení na kanále"
a vypnula se z toho důvodu, nebo se nějak zhroutila ta komunikace, kdo ví...