Regulator a zdroj, dve zahady

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Únor 4 12:00:56 CET 2010

2010/2/4 Saša Svobodová <sasa@zirafoviny.cz>:
>     Druhy pristroj je pocitacovy zdroj ATX. Po pripojeni na sit se rozebehne
> pomocny zdroj, ale kdyz dam pokyn ke startu, tak hlavni zdroj nenabehne. Ani
> na chvilku. Ridici obvod je SG6105, nasla jsem jeho DS a badala dale. Je
> napajeny, napeti na vstupu ON se meni jak ma (takze pokyn se tam dostane)
> nic mene zdroj nenabehne. Podle DS to vypada, ze by mel normalne nabehnout,
> ale nenabehne. Prehlizim neco nebo je ten IO pravdepodobne v haji?

No a není tam něco spálenýho? Výkonový tranzistory na primáru budící
malý tranzistory na sekundární straně, diody za trafem? Zdroj
nenaběhne ani na zlomek vteřiny? Někdy když je zkrat na výstupu se tak
chová - zdroj zapne a hned na to vypne na přetížení.

ATX zdroj, pokud to není nějaká specialita (server, velkej výkon,
apod.) dneska nemá cenu opravovat resp. se s tím mazat nějak dlouho, i
na aukru se sežene jetej za pár korun. A občas má ATX zdroj prostě
takovou závadu, která se lehce opravit nedá.

P.K.