OT foto ceskoslovenskej telefonnej zasuvky/vidlice

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Únor 4 09:04:37 CET 2010

> Kdyz uz se zabrousilo do khaki sveta:
> Muj znamy, fanda do telefonariny, byl na vojne, kde meli automatickou
> pobockovou ustrednu - tak se tam chodil zasivat.
> Doslo tam k reorganizaci, menily se kancelare. Ti funkcionari co se
> museli stehovat, meli na sebe vyfasovane telefonni pristroje a vzali si
> je s sebou do novych mistnosti.
> Ten muj znamy poprepojoval draty v ustredne tak, aby i v novych mistnostech
> ti funkcionari meli sva stara telefonni cisla. A od te doby si spousta lidi
> na tom utvaru zacalo myslet, ze telefonni cislo je dane tim pristrojem co jim
> [...]
Zdravím,
  tak také přidám jednu: V jistém útvaru sloužil jakýsi plukovník, nebo to
možná byl major, už si nevzpomínám. Jak už to bývá, byl velmi neoblíbený,
protože měl pouze jeden mozkový závit - ten od čepice - a ani ten většinou
nepoužíval, zato byl velice arogantní ke každému podřízenému.
  Jednou takhle tento důstojník zcela bezdůvodně zjebal chudáka mechanika
útvarové pobočkové ústředny (snad za nějakou drobnou závadu na uniformě) a
ten se rozhodl, že mu to trošku osladí. Shodou okolností měl na ústředně
jakési páskové zařízení na opakované přehrávání hlásek, tuším pro hromadná
svolávání posádky atd. a to se dalo snadno upravit (zkrácením pásky), že
opakovalo za několik sekund, co se do něj řeklo. A on jednoho dne vzal tohle
zařízení, připojil ho k telefonní lince a zavolal z ní tomu důstojníkovi.
  "Hovor" prý trval několik minut, než dotyčný vůbec poznal, že hovoří sám
se sebou - napřed prý "volajícího" seřval, jak to, že se nepředstavil, když
volá, pak začal sám sobě oponovat, že on nevolal, ale byl volán, sám sebe
poslal do pr****, sám sobě vyhrožoval, že v base zmodrá za takové sprosťárny
... a pak mu to konečně došlo a praštil telefonem. Netrvalo dlouho a na
chodbě před ústřednou se ozval jeho řízný krok a záhy bušení na dveře.
Technik otevřel a důstojník spustil, ještě si nepříliš jist, co se to
vlastně stalo:
  - "Poslyšte... Mohlo by se stát, že bych zavolal sám sobě ?"
  - "Jak to myslíte ?"
  - "No, zvonil mi telefon, a na druhém konci jsem byl já.".
  - "A na prvním konci ?"
  - "Tam jsem byl taky já!"
  - "To je zvláštní. To bude asi porucha ústředny."
  - "A jak se to může stát ?"
  - "No podívejte se, jak je ta ústředna složitá. Tolik drátů, relé, voličů...
     Když se tam něco zkratuje, dokáže to i horší věci, už jsme tu měli případ,
     že jeden důstojník omylem zavolal místo dozorčímu roty až na generální
     štáb, někoho tam seřval a měl z toho velké problémy!"
  - "A dokážete to opravit ? To bych nerad, aby se mi to taky stalo!"
  - "No to nevím, určitě to bude náročné najít".
  - "No když to najdete a opravíte, napíšu vám na víkend opušťák".
  - "Tak já to zkusím a dám vědět".
  No a na druhý den zavolal, že už to našel a opravil... ale opušťák prý
stejně nedostal, ještě byl naopak seřván, že mu to trvalo moc dlouho :-).

Zdraví Pavel.