OT Jeste k vrtulovym sanim

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Únor 3 15:40:45 CET 2010

2,4 N - Nesouhlasím - urychlováním 1,2 kg/s o 1 m/s získáte 1,2 N.

Jinak hlavní myšlenkou bylo, že ty otáčky by bylo nejspíš dobré nějakým
převodem snížit.

Taky je otázkou, jestli by nešlo použít coanda efekt, tedy k menší
rychloběžné vrtuli umístit nějakou věc, která zvětší průměr proudu a tím
zvýší tah z výkonu získaný. Tzn. k saním přidělat coandacraft otočený na
bok:-)

PH

PS: Měření na zdroji jsem zatím nedělal.

From: "Lubor Otta" <butan@geoinvest.cz>
Dík za odpověď, máte pravdu, ale s tímhle vzorečkem si o ničem názornou
představu neudělám :-)
Názorné hodnoty ve vašich vztazích:
Když z otvoru o průřezu 1m2 vytéká vzduch rychlostí 1m/s mám tah asi
1.2N Aspoň doufám že hustota vzduchu je 1.2
Když vrtule ten vzduch na jedné straně saje o na druhé vyfukuje mám už
2.4N Souhlasíte?

Každá vrtule bude mít nějaké ztráty, těžko z hlavy odhadnutelné, ale
rostoucí s rozměry a otáčkami. A "nulovým stoupáním" se těch ztrát
nezbavím. Proto jsem žádal modeláře o kvalifikovaný odhad těch ztrát,
pro moje otáčky 8000/min, a tah podle ztrát optimalizované vrtule
(ztráty 1HP) je to co mně zajímá. Zatím předpokládám že přes 30N to moc
nebude.

Jinak mně už saně přestávají bavit, když už jsme u té čisté fyziky,
ještě si spočtu jakou reakci vyvolají výfukové plyny mého motorku, a končím.
Řekněme stechiometrickým (1:14.7) spálením 100l/min. vzduchu, ohřátím se
objem odhadem zdvojnásobí (teplotu spalin měřit nebudu), ale v počítání
s moly už moc kovaný nejsem.
Lubor
PS jak jste dopadl s analzou vn zdroje od laseru, na jak jede frekvenci?