Castecne OT - Umela inteligence

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Únor 3 10:30:10 CET 2010

Dne 3.2.2010 10:03, Tomáš Vymětal napsal(a):
> Jak jsem to tu tak přečetl, konkrétně pro danou aplikaci bych viděl
> efektivnější nasazení evolučního algoritmu.

Ale ja nemam zadnou danou aplikaci. Chci primarne ted vytvorit
samoexistujici prostredi, ktere je schopne dynamicke zmeny. Tedy aby
nebylo vazane pevnou strukturou site.

Umělou inteligenci definuji
> tak, že musí sama vědět, co je pro ni dobré. A to zatím nejsou schopny
> algoritmy určit. Jak pro neuronové sítě, tak pro genetické algoritmy je
> třeba vytvořit simulační prostředí, které určí, zda je výsledek výpočtu
> pozitivní či negativní, případně určí hodnotu z nějakého spektra.

Me se prave zda, ze to je prilis technicistni uvazovani, ktere se
zameruje na vysledek. Momentalne bych jako uspech videl mit napsany
zakladni typy neuronu (pozitivisticky, negativisticky, tlumici atd.),
ktere se dokazi mnozit koordinovanym zpusobem.
To co mi na tom prijde zasadni je to, ze neurony samy vznikaji a
zanikaji - vznikajici neuron ma konektivitu predanou od materskeho neuronu.

> Podobý nápad jsem nosil v hlavě taky, konkrétně šlo o řešení
> bludišťových úloh a v druhé variantě o vývoj nestandardních algoritmů
> pro pohyb robotů.

Jenze reseni bludiste neni absolutne o inteligenci - pokud vas vysadim
potme, bez jakychkoliv pomucek do neznameho bludiste tak budete v haji
bez ohledu na vase IQ a zkusenosti.
Podle me jste si vybral spatny zadani a tim to vsechno spadlo pod stul
automaticky

> Čili, dokud umělé inteligenci bude potřeba říkat, co je pro ni dobré,
> nepůjde o umělou inteligenci.

Hromadu cinnosti neresite rozumove, ale presto je to adaptabilni
dynamicky proces, ktery nelze pokryt jen stabilnim vzorcem chovani.
Mozna je to jen slovickareni a neni dobre to nazyvat UI.

Každopádně doporučuji nějakou literaturu.
> Jak jsem zjistil, geniální myšlenky, které jsem zaobaloval a
> konkretizoval půl roku, se učí v prvních sezeních o umělých
> inteligencích. Je zbytečné vymýšlet vymyšlené.

No ja jsem vzdy narazil na to, ze struktury siti byly pevne. Coz se mi
nelibi. A jak jsem psal - urcite nejsem genialni myslitel a i kdyz
nevymyslim treba UI tak z toho muze byt neco jineho...treba  ;-)

RV