OT Jeste k vrtulovym sanim

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Středa Únor 3 10:35:11 CET 2010


Dík za odpověď, máte pravdu, ale s tímhle vzorečkem si o ničem názornou 
představu neudělám :-)
Názorné hodnoty ve vašich vztazích:
Když z otvoru o průřezu 1m2 vytéká vzduch rychlostí 1m/s mám tah asi 
1.2N Aspoň doufám že hustota vzduchu je 1.2
Když vrtule ten vzduch na jedné straně saje o na druhé vyfukuje mám už 
2.4N Souhlasíte?

Každá vrtule bude mít nějaké ztráty, těžko z hlavy odhadnutelné, ale 
rostoucí s rozměry a otáčkami. A "nulovým stoupáním" se těch ztrát 
nezbavím. Proto jsem žádal modeláře o kvalifikovaný odhad těch ztrát, 
pro moje otáčky 8000/min, a tah podle ztrát optimalizované vrtule 
(ztráty 1HP) je to co mně zajímá. Zatím předpokládám že přes 30N to moc 
nebude.

Jinak mně už saně přestávají bavit, když už jsme u té čisté fyziky, 
ještě si spočtu jakou reakci vyvolají výfukové plyny mého motorku, a končím.
Řekněme stechiometrickým (1:14.7) spálením 100l/min. vzduchu, ohřátím se 
objem odhadem zdvojnásobí (teplotu spalin měřit nebudu), ale v počítání 
s moly už moc kovaný nejsem.
Lubor
PS jak jste dopadl s analzou vn zdroje od laseru, na jak jede frekvenci?

Pavel Hudecek napsal(a):
> Dobrý den všem,
>
> Obecně není jednoznačný přepočet mezi statickým tahem a výkonem motoru.
>
> - Tah vzniká urychlováním vzduchu a je úměrný součinu hmotnosti a 
> změny rychlosti vzduchu urychleného za jednotku času. F = m.a
> - Příkon spotřebovaný na urychlení je úměrný součinu hmotnosti a druhé 
> mocniny změny rychlosti vzduchu urychleného za jednotku času. P = 
> 0,5.m.a^2
>
> Když tedy např urychlím za sekundu 1 kg o 1 m/s, dostanu 1 N a budu 
> potřebovat 0,5 W+ztráty.
> Stejného tahu můžu dosáhnout i s 10 g urychlenými o 100 m/s, jenže 
> výkon bude 50 W.



More information about the Hw-list mailing list