Castecne OT - Umela inteligence

Petr Toąovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Úterý Únor 2 22:36:19 CET 2010

Uz snad zacinam chapat co mas na mysli. Pripomina mi to jeden projekt o
kterem jsem cetl. Neuronova sit realizovana v FPGA prochazela ucicim
algoritmem a v kazde iteraci se pripravila nova konfigurace pro to dane
FPGA a tim vznikla nova generace dane site. Nemuzu si vybavit jestli se
menila struktura site nebo jen vahy jednotlivych neuronu. Obvykle je
struktura site pevne dana a meni se jen vahovani, i tak je to velice
narocne, protoze se spatne urcuje, kde se co ma zmenit. Pouzivaji se
takove vicemene adhoc algoritmy jako zpetne sireni chyby z vystupu na
vstup (vadny vystup je utlumen a postupne vsechny jeho podstupne).
Chtelo by to zjistit jestli se experimentovalo s adaptivni strukturou
site a jestli je tenhle nahled v tom ze neuron sam by to rozhodl novym
pripadne jestli to nekam vede, ale me to zni urcite zajimave.
Jen mam trochu obavy v te rekonstrukci. Vzdy jak jde o neuronove site,
tak se behem nekolika iteraci vyvoje absolutne rozptyli funkce, takze
clovek neni schopen interpretovat vnitrni stavy. Tudiz se pricina chyby
neda urcit, protoze nejsem schopen urcit co je dobre a co spatne v dane
oblasti site.
Mohl bys uvest nejakou vzorovou aplikaci co si slibujes ze by to melo
zvladnout? Treba jakym zpusobem by reagovala ta struktura na pozadavek
PID regulace? Pokud by to melo mit vzor v prirode, tak by se musel
zavest nejaky system pridelu "zivin" danym neuronum. Ten spravny bude
mit vic zivin a muze se replikovat a tim zlepsit funkci. Spatny
nedostatkem zivin umre. To by se muselo skutecne hodne promyslet.
Vlastni "inteligence" by byla prave v tom ze by si system autonomne
urcoval jestli funguje spravne nebo ne = musel by profitovat z odvadeni
spravne funkce.

Tosa