Castecne OT - Umela inteligence

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Úterý Únor 2 21:24:53 CET 2010

To jsi me spatne pochopil. Tou DNA jsem nemyslel zakodovani konkretniho
specifickeho algoritmu, ale jen neco co v podstate "vahuje" odezvu. Tedy
existovaly by specificke neurony, ktere by mely zakodovany jen model
chovani, ktery by se dal bud tlumit nebo naopak zesilovat. Pokud by vaha
sla mimo rozsah tak by se to resilo pouziti volneho neurony stejneho
typu a nebo mnozenim, cimz by se vaha nasobila.

Prvni co by se muselo resit a o cem premyslim, je zakodovani toho
mnozeni (spolecna vlastnost pro kazdy specificky neuron), tedy abych na
pocatku vytvoril jednotlive specializovane neurony s vlastnosti mnozeni,
tedy aby v pripade potreby se mohl neuron zduplikovat. Uz zde nastava
to, ze i mnozeni neni trivialni ukol a mozna, ze to samo o sobe bude
otazkou inteligence, aby mnozstvi neuronu neprekmitavalo mimo rozsah
moznosti daneho HW. Tedy zakodovat treba i "umirani", aby v pripade
nutnosti slo presunout zdroje do jineho typu (jina uloha vyzaduje jiny
pomer specifickych neuronu).

To je to o cem jsem psal v predeslem prispevku - slepice/vejce - tedy
zda zacit zesiroka a rovnou resit nejakou ulohu a nebo budovat
samostatne existujici "hroudu" ktera se chova "ekologicky".

Spatne se popisuji veci, ktere mi litaji hlavou cca 20 let (v mensi ci
vetsi mire), a ktere se tezko popisuji i v pripade lidskeho mysleni.
Mozna, ze proto jsem sem napsal, zda neni nekdo o necem takovem
premysli, protoze v jiste fazi clovek potrebuje vyzkouset sve teorie na
"pozitivne" naladenem cloveku, ktery to smahem zamitne, ze to je blbost
(coz mozna je, ale na druhou stranu mysleni neboli).
Muzeme klidne pokracovat i privat. Nevim jestli to nekoho dalsiho tady
zajima.

--
S pozdravem
Radek Vicek