"Ufoni" na ham bandu

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Únor 2 07:00:41 CET 2010

Zdravim,
  ale ano, plány známe... Ale znám i zařízení na DV (digital voice) a je to
normální modem, používají se pokročilé modulace, např. OFDM, které mají 36
nosných v v pásmu 300 - 2500 Hz a na každé z nich jedou 120 Bd PSK. Takový
zvuk přípomíná modem nebo fax, prostě rachot a šum, žádné takovéhle pištění
a kníkání. Toto je spektrálně velmi řídký signál, vyloženě plýtvá bandem a
to je proti současnému vývoji. Člověk může odhadnout, kolik informace v tom
může být a podle mého názoru (i řady jiných lidí) to na přenos hlasu nestačí.
  Pro ty, kteří to včera neslyšeli, cca 10minutový záznam je zde:
http://sinus.cz/~patrol/unsorted/unid3630-100201.mp4
Je tam slyšet i ten provoz, který přes to občas jde.

Zdraví Pavel.