Rigol 1052E - prevodniky

Ing. Peter Adamec max13 na atlas.sk
Čtvrtek Prosinec 30 09:51:57 CET 2010

"Proste pokud mi vyjde na jednu periodu 100MHz signalu treba 8 mereni
(coz je dane samplovaci rychlosti bez ohledu na to jak kvalitni pristroj
to meri) tak proste efektivne merim s vyrazne nizsim rozlisenim. To
proste jinak dle meho vyjit nemuze. "
     Vyslovujem nesuhlas, rozlisenie prevodnika ma teoreticky zostat
vzdy rovnake, ma to spocivat v tom ze ten sinus sa z toho zrekonstruuje
tak ze mam danych 8 bodov v ktorych poznam presne hodnotu sinusu a
poznam ako daleko su body od seba tak viem PRESNE kde mam ten sinus
prelozit aby vyslo meranie s rozlisenim 8 bit.

Problem pri tomto rigole je ten ze aj keby prevodniky merali celych 8
bit tak cas v ktorom sa robia merania nie je presne definovany, vzhladom
na to ze ten fazovy posun merani robi FPGA. Fazovy posun spustania track
and hold +konverzie od jednotlivych prevodnikov nie je konstantny a tym
padom NEVIEM jednoznacne povedat kde mam tu sinusovku prelozit.
Efektivny pocet bitov si treba predstavit ako prelozenie sinusom o
rozliseni ENOB tak aby to najlepsie opisalo namerane body.

Odpoved na otazku preco sa ENOB pohybuje aj pri nizssich frekvenciach na
cca 6 bit :
jednoduche mily watsone, hodinovy signal je generovany FPGA, pre 8bit
100MSPS (co je zakladna frekvencia toho prevodnika) je potrebny jitter
hodin tusim niekde na urovni 3ps (tak nejak sa mi zda ratal som to uz
davnejsie).
V kazdom pripade je to daleko daleko menej ako dokaze dat PLL v FPGA
(byva radovo horsia). Pre 3ps je potrebne ZASADNE cistejsi zdroj
hodinoveho signalu aby bolo PRESNE definovane kde ten prevodnik tu
sinusovku sampluje.

PA