vstupny diel FM prijimaca

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Středa Prosinec 29 14:22:03 CET 2010

...len tak zo zaujimavosti. Ako sa riesi vstupny diel superhetoveho
prijimaca s ohladom na zamedzenie uniku signalu loklaneho oscilatora do
anteny?
V skole sme sa ucili ze prijimac s priamym zmiesavanim sa nemoze
pouzivat prave z dovodu ze zo zmiesavaca vyteka signal lokalneho
oscilatora von smerom do anteny. Nikdy som ale konkretne riesenie nevidel.
Rozmyslal som nad tym ako sa to riesi u beznych FM prijimacov. LO ma
frekvenciu o 10.7MHz vyssiu/nizsiu ako je prijimana, frekvencny rozsah
je ale 87-107 MHz takze fixny pasmovo priepustny filter neprichadza do
uvahy, tak isto predpokladam ze sa nan kladu dost vysoke poziadavky
kedze sa RF a LO frekvencie lisia tak o 10%. To samozrejme nesedi s tym
ze cena musi byt takmer zadarmo.
Len tak zo zvedavosti... Ako to teda je?
b.