Re: načítání dat ze sériového portu rovnou do excelu

Rollfree rollfree na volny.cz
Sobota Prosinec 25 08:20:33 CET 2010

A co presmerovat COM do klavesnicoveho vstupu ?
Docela to funguje.
http://www.billproduction.com/

rollfree

*********************************

----- Původní zpráva -----
Od: "Jakub Ladman" <ladmanj na volny.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 24. prosince 2010 23:23
Předmět: načítání dat ze sériového portu rovnou do excelu

Ahoj

Vím že už se to tu před nějakým časem řešilo, nicméně nepamatuji si jak to
dopadlo.
(ano archiv, blablabla, ale neumim v tom hledat)

Nejsem widlowsák, nepoužívám mrkvosoftí office, tedy teď v zaměstnání musím,
ale protože jsem to před tím skoro deset let nedělal považuji se v tomto ranku
za amatéra. Především jsem se ale jak čert kříži vyhýbal visual basicu.

Bratr má dvě zařízení a notebook s winxp, obě zařízení se připojují pomocí
virtuálního com portu přes usb. Jedno s vestavěným ftdi cipem, druhé přes
kablík s cipem prolific. Obe posilaji pravidelne (nesynchronne vuci sobe)
namerene hodnoty v ascii formátu, jedno na 9600 Bd, druhe na 1200 Bd.

Chtel by ta data v "realnem case" zpracovavat v excelu, vygooglil jsem nejaky
priklad tady http://dev.emcelettronica.com/serial-port-communication-excel-vba
Navod jsem se snazil nejprve poslechnout doslova, ac dela neco trochu jineho,
nez se chce.
Jenze odpovida to nejake jine verzi excelu, nez je bratruv (cesky) office 2007
(nebo kolik) a ja jsem to nebyl schopen rozchodit po peti hodinach nadavani a
proklinani (skvela zabava na stedry den).

Stale mi to zastavoval debugger ze kod tlacitka nezna funkci CommOpen, je v
jinem "souboru/modulu/jaktonazvatnevim" a je public. Dal jsem se nedostal.
Napoveda mluvi o nejake zalozce references, kterou jsem proste nenasel.

A to nepopisuji anabazi s neexistujici polozkou properties pod pravym
tlacitkem mysi na tlacitku v sesitu.

Ma to nejake smysluplne rychle reseni, nebo mu mam rict ze ma smulu a napsat
mu v C (cygwin) kus programu ktery nactene ulozi do csv souboru k pozdejsimu
zpracovani?

Diky za pomoc

Jakub Ladman