mereni svetla fotakem

Čtvrtek Prosinec 23 13:18:25 CET 2010

Dobrý den,
vím že se to tady už řešilo a výsledkem že to nejde, protože procesor ve
foťáku si obrázek přepočítá nepředvídatelným způsobem. Barevné korekce,
gama korekce a přepočet např. z 12 bit převodníku čidla na 8 bit pro
kompresi JPG. Ale napadlo mě když fotím do RAWu, mám data přímo co
vylezou z čidla a to by mělo být lineární. Existuje nějaký pokud možno
free editor (stačil by prohlížeč) který by zobrazil RAW obrázek a po
najetí kurzorem někam by v tom místě zobrazil složky RGB? Dělám tady
pokusy s ledkovým osvětlením a protože nemám ledku která by měla barvu
jako žárovka, různě to míchám a pořád to nějak není ono.

Anděl