[OT] baliky

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Prosinec 22 22:35:06 CET 2010

Původní zpráva ze dne 22.12.2010 od HW CNCnet.info:

> ukazte mi jediny statni podnik (100% statu), ktery odvadi takove
> prachy - bohuzel to znamena, ze jsou brutalne omezene investice -
> coz se da vydrzet nejakou dobu - bohuzel ted uz posta klepe z
> posledniho (zrejme priprava na "vyhodny" prodej) - jsem u CP 18 let
> takze uz si ledacos pamatuju

No já jezdím několikrát týdně podávat obchodní balíky a tam to pořád
roste. Tak asi to s těmi investicemi nebude tak strašné.

V příštím roce se bude investovat, jestli dobře čtu:

http://www.cpost.cz/cz/aktualne/tiskove-zpravy/2010/ceska-posta-dostala-zelenou-pro-investice-v-pristich-letech-id32131/

Doufám, že zase budou investovat do něčeho jako je SAP, což jim
opravdu pomáhá. Například tuhle, když zrušili profi balíky, zapomněli
to smluvním zákazníkům oznámit. Když jsem se pak v lednu divil, tak mi
řekli, že to je na dlouho obeslat 4 tisíce zákazníků v naší oblasti,
že obchodníci nestíhají. Přitom e-mail adresu tam mají. Velký problém.

Letos, když zdražovali, kupodivu mi dali vědět, což velmi oceňuji. Ale
opět mi nedali vědět e-mailem, dali mi vědět dopisem. Ano, normálně v
předvánočním čase rozeslali dopisy. Tak to také asi nebude tak
přetížené, když musí poslat dopisy místo mailů. A ty dopisy jsem jako
jeden zákazník dostal hned dva úplně stejné. Netuším proč.

Tak jestli obeslali 4 tisíce zákazníků dopisama, zatímco mohli
kliknout na čudlík v SAPu a rozeslat to mailem, protože e-mail tam u
všech mají, přijde mi to nějaké prapodivné. A to je jen jedna oblast,
to takhle tutově dělají všude.

Já mám třeba se zákazníky uzavřenou jednu smlouvu od roku 1997. Nemám
potřebu ji jakkoliv měnit. S Českou poštou mám uzavřených asi 5 smluv
a ty platí vždy na rok. Což znamená, že každý rok mi obchodní oddělení
musí poslat (postupně, samozřejmě) 5 nových smluv a já je musím poslat
nazpět. To jim trvá několik měsíců, jak to dělají postupně, takže
smlouvy na rok 2010 jsem podepisoval třeba do května 2010. Ono to
funguje bez platných smluv, jen se časem podepíšou.

Někdy se smlouvy mění i v průběhu roku. Třeba letos se nějaká smlouva
měnila myslím v polovině roku. Ta nová smlouva přišla tuším pak v
říjnu, jak to stihli. Ufff.

No to je nějakých smluv po celé republice.

Přitom ti obchodníci se asi nějak zvlášť nepředřou, protože když
mluvím se svou obchodnicí, pořád by se ráda scházela, abychom se
poznali osobně. Už několik let jí vysvětluju, že já nejsem státní
podnik, tedy musím pracovat a ne se setkávat kvůli družbě.

Když jsem si chtěl vyzkoušet to online podání, tak mi řekla, že se na
to mám přijet podívat k ní na počítač, že demo přístup mají jen oni,
že si to musím vyzkoušet u nich. Nechápu to, v době internetu, když to
je navíc služba na internetu. Tak mi aspoň poslala návod :-)

S ní jsem spokojený, snaží se, dělá co může, ale stejně mám takový
divný pocit, že by to mohlo fungovat lépe. Vždyť to je děsné plýtvání
na všech frontách. Česká pošta umí pracovat fyzicky s těmi zásilkami,
posílat dopisy, balíky, OK. Ale ty moderní technologie, do kterých se
poslední dobou usilovně cpe, to je fakt problém. Obchodní oddělení
není schopno rozeslat hromadný e-mail, certifikáty na poštách, to je
také tragédie. Místní certifikační autorita pošty zase nedokáže ode mě
přijmout e-mail, nikdo neví proč, všichni ostatní včetně centrály
certifikační autority maily ode mě dostávají, jen oni ne. V hybridní
poště mi místní postservis ještě za několik měsíců nenaskladnil obálky
a hlavičkové papíry, takže vůbec nevím, kolik toho u nich mám.
Odpočítat podle odeslaných zásilek to nemůžu, protože tuhle něco
zkazili a natiskli špatně.

Tak jako jde to, ale dře to :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601