[OT] baliky

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Středa Prosinec 22 19:18:50 CET 2010

Dne 22.12.2010 16:52, Hfmcons napsal(a):
> ČP dosud velmi težila z různých exkluzivit, mnoho moc drahých úředních
> zásilek ala jen ČP

na drahe zasilky posta monopol nema - nad 18Kc a nad 50g si muzete zacit
dorucovat

, pokusy o exkluzivitu z elektronické komunikace atd.,
> našlo by se toho ještě mnohem víc i když asi ne tak vyznamného.

z tech exkluzivit tezil predevsim stat - protoze to co utratily statni
instituce za zasilky se obratem statu vracelo jako zisk CP, ktery tece
do statni pokladny

> uvedených výnosů pak může ČP například financovat jinak ztrátové provozy
> a tím poškozovat konkurenci. Bude-li mít jakákoliv konkurence možnost
> doručovat "státní" komunikaci za rovných podmínek, bude situace na tomto
> trhu také vypadat jinak.
Ano proto byl takovej rev kdyz jsme chteli zrusit tusim 170 pobocek,
ktere jsou naprosto prodelecne. Okamzite rvali starostove, politici a
lidi na dotcenych obcich - televize informovala ve zpravach a ve finale
mistr Langer se udelal hezkym a zruseni nam zatrhnul - bez toho aby nam
rekl z ceho to mame plati. A vite z ceho se to bude platit? Z toho mala
co nam stat nechava.
Nevim soucasny stav, ale 2/3 post byly ztratove to jen pro vasi informaci.

Takovéto jednání je nezákonné v mnoha státech a
> nazývá se "Nedovolená pomoc státu soukromému subjektu". I přes různé
> protesty je CP soukromý subjekt stejně jako v podstatě naprostá většina
> takových podobných podniků.

jednak jsme statni podnik a znovu opakuji posta ma postovni vyhradu uz
jen na zasilky do 50g a s cenou nizsi nez 18Kc

nic vam nebrani zazadat o licenci - je to ted volna zivnost - muzete
zacit dorucovat treba soudni obsilky ty jsou drazsi nez 18Kc

doporucuji tento clane:
http://www.mesec.cz/clanky/postovni-a-dopravni-sluzby-a-jejich-alternativy/

tam vam vysvetli jak je to s nasim monopolem a ze je divne ze se do toho
nikdo nehrne

I když se to prozatím nezdá, tak jediné
> východisko při zachování stávající politické situace je, odříznout
> všechny jen náznakem soukromé firmy od státních peněz a u ostatních
> státních institucí zejména u těch, které si dovolí určovat potřeby
> státu, strmě zvýšit odpovědnost a tresty za poškozování zájmů většiny
> občanů státu. Je to tak ve velké většině(i když zdaleka ne ve všech)
> ekonomicky rozvinutých státech, není tedy důvod, aby to tak nebylo i v ČR.

vy o tom s prominutim vite naproste h...o
ve vetsine ekonomicky rozvinutych statech ma statni posta vetsi ci mensi
monopol

jinak sem vytahnu jeden odstavec:

Česká pošta byla zřízena 1.1.1993 jako státní podnik. Stát také zadal ČP
základní úkoly, které musí plnit. Je to především povinnost poskytovat
služby univerzálně na celém území státu (tzv. univerzální služba) a na
principu rovného přístupu ke službám, tedy za stejnou cenu. V této
souvislosti má ČP omezené možnosti z hlediska úspor. Málo známý je další
úkol - podnik, byť „státní“, má povinnost se samofinancovat. Rozdělením
telekomunikací a pošty skončilo dosavadní křížové financování pošty
ziskovými telekomunikačními službami. Jinak řečeno – co si ČP nevydělá,
to nemá. Do státního rozpočtu odvádí všechny příslušné odvody jako každý
jiný podnikatelský subjekt. Za uplynulých 9 let to bylo bezmála 20
miliard korun.

ukazte mi jediny statni podnik (100% statu), ktery odvadi takove prachy
- bohuzel to znamena, ze jsou brutalne omezene investice - coz se da
vydrzet nejakou dobu - bohuzel ted uz posta klepe z posledniho (zrejme
priprava na "vyhodny" prodej) - jsem u CP 18 let takze uz si ledacos
pamatuju