Re: Vrtulnik k Jezisku

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Prosinec 22 13:41:14 CET 2010

Ano, potvrzuji. Bývalý podnájemník taky nejdřív velmi dlouho lítal v simulátoru, pak s "obyčejnými" letadly, pak s vrtulníky v simulátoru, pak s plnohodnotnými modely vrtulníků a teprve až nakonec s nějakou takovou hračkou (nevím, zda to byl přesně zde diskutovaný typ, ale pamatuji si, že si původní název počeštil na "píčos" a že toto označení znali i modeláři na táboře).

První exemplář opakovaně rozbíjel a slepoval skelnou páskou, pak ho dokonce tunil. Někde kus něčeho ustřihnul a jinde zas kousek přidal. Pak si pochvaloval, že to lítá velmi dobře. Druhý ks tunil hned po zakoupení, mj preventivně polepil celou vrtuli, čímž se prý stala skoro nerozbitnou.

Ovládání se rozhodně dost liší od čehokoli "normálního", včetně vrtulníků, ale nakonec není tak složité, takže i já jsem s tím byl schopen asi po hodině trochu lítat. Možná i proto, že nejsem zvyklý ovládat běžné vrtulníky a nemusel jsem se přeučovat na úplně jiný styl řízení. Ale sám bych to nedal, teoretická znalost toho, co mám očekávat, zde měla zásadní význam. No a k získání těch teoretických znalostí byly zas potřeba ty podnájemníkovy dlouze trénované reflexy :-)

PH