Vrtulnik k Jezisku

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Prosinec 22 10:15:46 CET 2010

No jo no. Ono se rekne vrtulnik a ostatne jakykoliv model letadla...

V dnesni dobe panuje presvedceni, ze nic neni problem. Vsechno co chci
dokazu.

Abyste mohl litat tak proste musite mi natrenovano a reflexy, ktere
funguji okamzite a bez premejsleni.

Netvrdim, ze to nemuze byt rozbite, ale spis bych to tipoval na ruce.

Co se tyka drazsich a vetsich modelu - to je pravda - vsechny modely cim
jsou vetsi letaji a funguji realisticteji. Nicmene umet to musite tak
jako tak.

Ja treba jsem jezdil rychlostni lode F1 na spalovak (slalom na 180m
dlouhe trati - ja za 18s mistr sveta za 16s) - rozdil mezi kolegama co
jezdili za 26s byl ten, ze ja jsem chodil 2x tydne trenovat. Clovek neni
zvykly ridit neco, kde mu smysly nedavaji zadne podnety. I znami co
jezdili makety obcas prisli jestli jim to pujcim - prestoze jezdit umeli
tak okamzite zacali zmatkovat - ta lod jede kolem 80km/h (na vode se
vsechno navic zda 2x tak rychle) a 100m rybnik prejede za necelych 5s.
Uz jen to je psychicky tlak.
Nedela mi problem litat s zakladni akrobacii letadlem (ani vetron ani
motorak) s rizenyma klapkama, VOP, SOP a motor, ale vrtulnik nedam ani
nahodou.

Problem je jasny, zjistil jsem to kdyz jsem zenu ucil parkovat v
obejvaku na modelu auta - proste nemam reflex na modely, ktere muzou
couvat. Reflexy funguji a umi preklapet vychylky at model leti
libovolnym natocenim, ale musi letet dopredu. jakmile to zacne couvat
tak nastava v mozku zmatek.

Sezente si nejakej simulator (treba FMS - bylo tusim free) a pripjte si
na nej vysilacku. I tak treba kolega co prechazel na vrtulnik po zimnim
nacviku na simulatoru a i tak prvnich ctvrt roku na letisti jen trenoval
viseni na miste.

Radek Vicek