OT: cista nafta

Úterý Prosinec 21 23:34:55 CET 2010

Asi takto, podle ČSN EN 590 skutečně existuje motorová nafta třídy 2 s
filtrovatelnosti do -32C, ale v CR to s ni je jako s bajnym Yettym,
vsichni o nem mluvi, ale nikdo nevi kde je :-) Tato nafta skutecne
existuje, ale na zadne pumpe v CR ji realne nekoupite. Tuto naftu jako
jedinou teoreticky vyrabi Unipetrol v Litvinove a dodavaji ČEPRU, ale
Cepro ji defakto neprodava dal, duvod cena , problemy s logistikou.
Realne vsichni nakupuji (prodavaji) motorovou naftu tridy F s
filtrovatelnosti -20C , kterou v extremnich situlacich vylepsuji
aditivem,  zni to honosne, v ralu do te nafty chstnou trochu cisteho
lihu. Takova Benzina na to ma tabulky a pak tomu tusim rika verva
super zimni nebo tak nejak
V F naftě je již primichano MEŘO ve stejnem objemu jako v "letni"
naftě třídy B . Popravdě ona ani ta 2 nafta není až takové terno, sice
neobsahuje MEŘO, ale aby nemrzla ma nižší viskozitu coz zase v lete
nedela dobre vstrikovacim cerpadlum a hlavne ma nizsi cetanove cislo ,
tusim prumerne o 3 body.

Martin