N-MOS tok prudu S -> D

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Prosinec 20 21:41:20 CET 2010

Dobry den,

chcem si len overit u skusenejsich, ci je v poriadku  nechat pretekat
prud N-MOS tranzistorom nie tradicne od D do S, ale naopak. Napatie na
G bude voci S kladne cca 8-12V.
Mne sa vidi, ze s tym problem nema byt preco, aj som si to zapojil a funguje :-)

Tranzistor ma oddelovat vstavanu nabijacku od 1S Li-Pol accu, aby sa
accu cez nu nevybijal, ked sa prave nenabija. Ako oddelovac som skusal
vykonovu schottky (SB340, PMEG3050), ale prepusta aj v zavernom smere
desatiny az jednotky mA, obycajna dioda (1Nxxxx) neprepusta nic
meratelne, ale ma zas zbytocny ubytok v priepustnom smere pocas
nabijania. P-MOS by bol riesenim, ale nemam poruke taky, ktory ma
nizky Rds a zaroven nizke Vgs. N-MOS sa zase neda zapojit "tradicne"
kvoli substratovej diode, ktora je prave otvorena, ked sa accu
nenabija. Rele nechcem..
Tak som to vyskusal nasledovne a funguje. G je trvalo spojena cez R s
kladnym napajanim, takze nehrozi, ze by bola substratova dioda
zatazovana v priepustnom smere pocas nabijania. Ked sa accu nenabija,
cez diodu v zavernom smere netecie do nabijacky ziaden meratelny prud.
Tranzistor mam momentalne IRFZ46 (Rds(on) je <20mV).

Je v takomto zapojeni nejaky principialny problem? Pri dodrzani
Vgs(max) a pod samozrejme. Na stole mi to funguje..

                        feedback
                 /---------------------\
                 |                     |
        .--------+--.          -|>|-   |
12-15V  |regulator  |         |     |  |

Vdaka,
miro