Co to je - XK181 4H401

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Prosinec 20 10:24:09 CET 2010

jelikoz jsem potreboval v dilne svetlo tak jsem to nemel moc cas zkoumat
- v original menici byl pouze mezi elektrodama kond 10n/1000V, ktery byl
dokonale propecen.

V usporce byl aspon od pohledu lepsi kond - 6n8/1250V, ktery jsem tam
dal - zarivka nabihala okamzite.

Po pridani toho zmineneho bazmeku XK181 se to chova tak ze po rozsviceni
to naskoci take okamzite, ale se snizenym svitem a cca po 0.5s to
naskoci plnym vykonem.

A jak ten pozistor je zapojen? U pozistoru roste odpor s teplotou -
chapu ze studeny ma maly odpor a zpusobi spojeni elektrod a zhaveni. Po
jeho ohrati se zvetsi odpor a vyboj zapali...neni mi ale jasne co se
stane kdyz ten PTC zase vystydne...nebo se to nejak ustali?

Pokud vim tak Osram u zarivek z garanci 0.5M zapnuti nepouziva klasicky
zhavene elektrody - podle vseho tam je jen nezhavena elektroda -
zapaleni se deje zrejme pres nejaky VN vyboj.

Radek Vicek